По итогам Гран-При Испании пилот Renault Sport Formula One Team Карлос Сайнс финишировал седьмым, а важнейшие очки помогли команде подняться на четвертое место в Кубке конструкторов – впервые после возвращения в чемпионат. Несмотря на неудачу Нико Хюлькенберга, сошедшего с дистанции в результате аварии, Renault Sport Formula One Team готова побороться за место на пьедестале. В воскресенье, 27 мая, всех любителей Королевских гонок ждут блеск и гламур княжества Монако, где на исторической трассе Circuit de Monaco состоится самый престижный этап Formula-1.
Князівство Монако – одне з найдивовижніших місць на планеті. Воно займає всього два квадратних кілометри і своїми розмірами виділяється навіть на тлі інших карликових держав. Досить сказати, що інше місто-держава, в якому проходять гонки Formula-1 – Сінгапур – за площею перевершує Монако в 320 разів.
Проте, і на цих двох квадратних кілометрах, затиснутих між горами і морем, розмістилися цілих чотири міста, з найвищою щільністю населення на планеті! Найвідоміше з них – Монте-Карло, де розташовується знамените на весь світ казино. Формально він вважається найпривабливішим для життя в князівстві, хоча не може змагатися в цьому відношенні з «столицею» країни – Монако-Віллем. Втім, обзавестися столичною нерухомістю та пропискою неможливо – в місті розташовується історична резиденція монарха.
Гран-Прі Монако з’явився в 1929 році і проводився практично до початку Другої світової війни. В ті роки тут перемагали такі легендарні гонщики, як Таціо Нуволарі, Акілле Варці, Луїджі Фаджіолі, Рудольф Караччіола і, звичайно ж, місцевий герой Луї Широн.
Після війни гонки були проведені в 1948 році, але по-справжньому відродилися вже при королі Рен’є III, в 1950 році. Це був другий етап щойно заснованого чемпіонату світу, і більш ніж впевнену перемогу на ньому здобув Хуан-Мануель Фанхіо. А починаючи з 1955 року, Гран-Прі Монако проводиться щорічно і незмінно входить в чемпіонат Formula-1.
Завдяки незвичайній трасі, дуже мало змінювалася протягом усіх цих років, а також унікальній атмосфері етапу, гонка в Монако перетворилася в одну з найпрестижніших на планеті – вона входить в «потрійну корону» світового автоспорту разом з американською «Інді-500» і марафоном «24 години Ле-Мана». До сих пір всі три гонки вдалося виграти лише одному пілоту – Грему Хіллу, і не випадково це один з найуспішніших пілотів в історії Гран-Прі Монако.
Після смерті Рен’є III в 2005 році князівство очолив його син Альбер II. Він дотримується традицій, встановлених батьком, і особисто нагороджує переможців.
Гран Прі Монако – одне велике виключення з правил Formula-1. Єдина траса в календарі коротше чотирьох кілометрів із загальною дистанцією гонки менше прописаних в регламенті 305 км. Єдина траса, де практично немає прямих, так що навіть стартова решітка і зона DRS знаходяться в поворотах. Нарешті, це єдиний Гран-Прі, де через тісноту паддок відділений від боксів, що здорово ускладнює роботу команд. У Монако так багато можливостей припуститися помилки, що ніяка перевага в кваліфікації не гарантує перемогу.
Траса Circuit de Monaco являє собою 78 кіл по 3340 метрів, в сумі це 260,520 км або 19 поворотів. Аеродинаміка налаштовується на високу притискну силу. Максимальна швидкість – 296 км/год з DRS і 285 км/год без неї. З повністю натиснутою педаллю газу гонщики проїжджають 34% кола, менше 30 секунд – і це найнижчий показник в сезоні. Середня швидкість, також найнижча в сезоні – всього близько 150 км/год.
Через те, що тут практично немає прямих і ніде розігнатися, перевага в Монако отримують добре керовані машини, а потужність мотора відходить на другий план. А так як переважна частина поворотів повільні, знижується і значимість аеродинаміки – на перший план виходить механічне зчеплення з трасою і ефективність розгону. Ширші машини, які з’явилися рік тому, проїжджають повороти трохи швидше, але і ймовірність помилки стала вище.
Керуючий директор Renault Sport Cars Сіріль Абітбуль:
«В цілому гоночний уїк-енд в Іспанії склався непросто, але ми непогано попрацювали, щоб відігратися після тих складнощів, з якими команда зіткнулася під час п’ятничних тренувань. У неділю ми заробили очки завдяки тому, що Карлос Сайнс фінішував сьомим. Але ми повинні зробити певні висновки, зокрема, що уїк-енд треба починати більш впевнено, обов’язково домагаючись високого рівня технічної надійності, оскільки команда не може дозволити собі втрачати очки.
Тепер ми прямуємо в Монако, де нас чекає одна з найбільш напружених гонок сезону. Якщо говорити про спортивний бік справи, то ми знаємо, на що можна розраховувати. Монако – справжня траса для гонщиків, але у нас є необхідна швидкість, а наших пілотів і інженерів пов’язують прекрасні робочі відносини, що само по собі є запорукою успіху. Природно, ми очікуємо, що Карлос і Ніко будуть заробляти очки у всіх гонках».
Цiкавi факти
• Перед першим поворотом вузької міської траси на відрізку в 50 метрів пілоти скинуть швидкість на 174 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 157 кг, перевантаження досягнуть 4,6 g, при гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 2053 кВт.
• Траса в Монако – єдина, на якій Карлос Сайнс двічі кваліфікувався в першій шістці (в 2016 і в 2017).
• Через кожні 15 метрів уздовж траси встановлені вогнегасники – всього їх 800. Для евакуації машин передбачені 10 підйомних кранів і 12 евакуаторів. У розпорядженні організаторів вісім машин швидкої допомоги і один медичний вертоліт.