Перед началом второй половины чемпионата Формулы 2018 перед Себастьяном Феттелем стояла четкая задача: исключить из своего пассива любые ошибки.
Звісно, кожен пілот на них має право, але їх у німця було занадто багато, чим користувався Льюіс Хемілтон. Після відновлення сезону в Спа пілот Ferrari довів, що він не просто так претендує на титул, але вже на Гран Прі Італії проявилася інша його сторона. Або ж навіть сторони…
Було дивно чути, але цього року на Гран Прі Італії було продано менше квитків, ніж торік. І це в такий сезон… Але ті, хто все ж таки прийшов, гарячо підтримував рідну команду. Вже у п’ятницю тіфозі почали підганяти Скудерію, а в суботу у них був перший привід для реального святкування. На жаль для них, останній.
Тим не менш, у Ferrari був перший ряд стартового поля. Ось тільки виникало чимало запитань щодо порядку гонщиків: першим був Кімі Райкконен, а Феттель – «лише» другим. Німець не уникнув помилок на швидкому колі, які не зумів повністю компенсувати. До того ж, він підлив мастила у вогонь, коли по радіо сказав, що бажає поговорити з командою після сесії.
Про що поговорити? Феттель робив усе, щоб уникнути відповіді на це запитання. І хоча німець намагався імітувати важливість командної боротьби, по ньому було видно, що все не так добре, як він бажав. Звісно, в першу чергу він є «вболівальником» самого себе – як і кожен інший пілот.
Тим не менш, у гонці все могло змінитися на користь Феттеля. І хоча він також відбивався від питань про командну тактику, всі розуміли, що Ferrari може посунути Райкконена. Але яким би не був план Скудерії на гонку, все пішло шкереберть на першому колі. Відбулося одразу декілька подій, які вплинули на визначення переможця.
Феттель у перших двох поворотах намагався атакувати Райкконена, але не мав реальних шансів на це, до того ж ускладним своє положення зміщенням траєкторії. Цим скористався Хемілтон, який перед другим поворотом зайняв зовнішню лінію та отримав момент для атаки. Себастьян у відповідь дещо розгубився, втратив контроль над ситуацією та зачепив британця. Від цього постраждав він сам – розворот, пошкодження та вимушений піт-стоп.
На щастя для нього, машина безпеки дещо полегшила його положення, але це «дещо» було мізерним. По-перше, Хемілтон був другим, а по-друге, Mercedes отримала нагоду для тактичних маневрів. Саме на командному містку колективу з Бреклі розіграли справжню шахову партію. Механіки, які імітували майбутній піт-стоп Хемілтона, спіймали Райкконена на гачок. Фіна просто розвели у гарному сенсі цього слова. Якби він не зупинився, то Хемілтон поїхав би на піт-лейн та на свіжій гумі зумів би підрізати пілота Ferrari.
Але британець залишився на трасі, а на сцену вийшов Боттас, який на старті пропустив Макса Ферстаппена, але мав для команди величезне значення – саме позаду нього повернувся на трасу Райкконен. І хоча гонщик Скудерії був на свіжій гумі, обігнати було важко. Що найгірше, Кімі не лише втрачав час, але й зношував гуму.
Хемілтон пробув на трасі на десять кіл довше за Райкконена, тому вже мав перевагу у гумі, а коли Боттас за декілька кіл поїхав на піт-лейн, то Кімі вже був у програшній ситуації – гума тримала трасу дедалі гірше.
Райкконен намагався втриматися на першій позиції, але це була оманлива спроба. Все залежало від Хемілтона, який просто очікував найкращого моменту для атаки. Він на неї пішов за вісім кіл до фінішу, після чого невимушено довів справу до перемоги, а Кімі мріяв лише про те, щоб дотягнути до фінішу.
Позаду ж нього тривала напружена боротьба за подіум. Головними дійовими особами були Ферстаппен та Боттас. Завдяки пізньому піт-стопу Валттері мав чудові шанси на третє місце, але здобув його лише у суддівській кімнаті.
Макс захищався занадто жорстко від нього та в одному з епізодів зачепив фіна – той навіть вимушений був зрізати першу шикану. Пілот Red Bull обурився на штраф настільки, що зосередився лише на тому, щоб не пропустити вперед Валттері. Фін не ризикував, але гонщики втрачали час – до них навіть встигнув під’їхати Феттель, який зрештою прорвався у групу звичних лідерів із пілотів команд топ-3.
На фініші Макс був третім, але в протоколі – лише п’ятим, оскільки через 5-секундну пеналізацію пропустив Боттаса та Феттеля. Німець має завдячувати йому двома додатковими очками, але відставання від Хемілтона вже вражає… Хоча Себастьян мав всі шанси на його скорочення.
А в середній групі була своя історія. Формально шостим став Ромен Грожан на Haas, проте Renault подала протест на днище на боліді француза – і він був успішним. Французька команда була непомітною на трасі, але поза нею зіграла відмінно, що поки що приносить користь у боротьбі за четверте місце у Кубку конструкторів.
Проте якщо Haas буде настільки швидкою далі, то Renault має мало шансів на успіх. Хіба що американських колектив не зможе виправити проблему з днищем і постійно матиме проблеми з дотриманням регламенту.
Дискваліфікацією Грожана скористалися пілоти нової команди Force India. Естебан Окон та Серхіо Перес стали шостим та сьомим. Лише за дві гонки в Спа та Монці команда піднялася з останнього місця на сьоме, заробивши 32 очки! Наступні траси будуть їй менше підходити, але до McLaren залишилося лише 20 очок…