Підсумки Гран Прі Бельгії: Феттель ламає перебіг подій?
Правда це чи ні, але на думку багатьох у німця цього року найкращий болід. У це важко повірити після багаторічного домінування Mercedes, але саме на це дуже схоже. Проте Себу брати своє не вдавалося, він наробив помилок і зараз змушений відіграватися.
Історія показує, що Феттель може як виграти, так і програти ці битви. У 2010-му та 2012-му він виривав титули у другій половині сезону – все тоді вирішувалося на фантастичних фінальних етапах. Проте у 2017-му рівну боротьбу з Хемілтоном він програв, коли у чемпіонаті трапилося сумнозвісне азійське турне.
Тоді часу на реванш не залишалося. Зараз у Феттеля – майже півсезону попереду. І перший крок він вже зробив у Спа. Ferrari та Mercedes оновили свої двигуни перед етапом. Валттері Боттас перевищив свій ліміт та змушений був прориватися з хвоста, проте команда свідомо пішла на цей крок – вже в Монці буде значно легше.
А ось Хемілтон уникнув штрафу та сподівався, що оновлення принесуть користь. Це було так, але Ferrari також зробила крок уперед, тому британець міг забути про статус очевидного фаворита.
Проте шанси на перемогу у нього залишалися. Багато що змінила дощова кваліфікація: коли завершувався фінальний сегмент, покриття вже підсихало та Хемілтону вдалося проїхати гарне коло, яке було на 0,7 секунди краще за Феттеля.
Що важливо для чемпіонської боротьби, у глибині Топ-10 опинилися Кімі Райкконен та обидва гонщики Red Bull – у всіх випадках через прорахунок з вмістом палива у баках. Якщо додати старт Боттаса з хвоста, то виходило, що Феттель та Хемілтон залишилися на самоті попереду пелотону.
Тобто, по суті кожен із них міг програти лише сім очок конкуренту. Але для Феттеля це була б гучна поразка, оскільки відставання збільшилося б до 31 очка. Значно гірше, ніж потенційні «-17».
Але німець нарешті скористався перевагою свого боліда. Він добре вивчив торішній урок, коли у подібній ситуації не зміг пройти Хемілтона на старті у Спа, але цього разу Себ все зробив ідеально – та вийшов у лідери вже на першому колі.
Проте у Феттеля одразу виникла нова проблема – рестарт, на якому за вдалих обставин подібний маневр вже міг виконати Хемілтон. Винуватцем появи машини безпеки став Ніко Хюлькенберг. Німець у непритаманному для себе стилі помилився на гальмуванні перед першим поворотом та влетів у Ферннадо Алонсо. За інерцією постарждали й Даніель Ріккардо з Шарлем Леклером, а потім австралієць ще й зачепив Кімі Райкконена.
Найбільше могло «прилетіти» Леклеру, над яким злетів Алонсо, проте система захисту Halo врятувала його від прямого потрапляння боліда в голову… Три пілоти вибули з гонки одразу, а Ріккардо з Райкконеном ще трохи постраждали на трасі, але все одно достроково завершили боротьбу.
Щодо боротьби за перемогу, то тут залишалося два ключових моменти. Перший – на рестарті Феттелю вдалося залишити позаду Хемілтона. Другий був під час серії піт-стопів. На той моменто у Феттеля була перевага у три секунди, але британець зупинився раніше та трохи відіграв час за довге коло. Ferrari не ризикувала та одразу закликала Себастьяна зупинитися – він виїхав попереду Хемілтона та вже мав право контролювати ситуацію до самого фінішу.
У Льюіса не було жодних варіантів на атаку – його відставання дедалі збільшувалося та у підсумку склало 11 секунд. Він немов відчув на собі роль «суперників» Mercedes пару років тому.
Позаду пари лідерів було трохи веселіше, але було зрозуміло, що перевагою у швидкості над середняками Макс Ферстаппен та Боттас мусять скористатися без проблем. Нідерландець за підтримки шалених вболівальників швидко розібрався з двома болідами колишньої команди Force India, а Боттас це зробив за декілька кіл до фінішу. Тим не менш, своє завдання-мінімум він виконав, а Mercedes завдяки сходу Райкконена збільшила перевагу у Кубку конструкторів.
Своя боротьба йде за четверте місце у командному заліку. Формально нова команда Racing Point Force India розпочала сезон з нуля, але у «першій» же гонці здобула 18 очок! Боліди цієї команди завжди були швидкими в Спа, а Серхіо Перес та Естебан Окон цим вміло скористалися.
На жаль, реальних шансів повторити торішній успіх у колективу із Сільверстоуна немає – на четверте місце претендуватимуть Renault та Haas. І якщо у першій половині сезону французькій команді інколи щастило, то друга половина розпочалася жахливо: Хюлькенберг потрапив в аварію, а Карлос Сайнс став лише 11-м.
Цим одразу ж скористалася команда Haas, якій навпаки не щастило до літньої перерви. Ромен Грожан та Кевін Магнуссен принесли команді 10 очок, а Haas тепер програє Renault лише шість балів. Фактично боротьба за чемпіонство в заліках лідерів та середняків розпочинається з нуля.