X

Підсумки Гран Прі Австралії: прорахунок фаворита

После того, как улеглись эмоции, мы решили разобрать первую гонку Формулы-1 нового сезона и подвести итоги.

Хоча багато хто очікував боротьби трьох команд на першому етапі Формули 1 сезону 2018 року, у реальності на трасі був лише один фаворит. Це стосується і команди, і пілота, бо Льюіс Хемілтон мав очевидну перевагу над Валттері Боттасом, який провалив Гран Прі Австралії.

Чинний чемпіон світу проводив вікенд майже без проблем. Лише у третій практиці, яка пройшла за змінних умов на трасі, він був далеким від найвищого місця у протоколі, але це можна було не брати до уваги. Хемілтон вразив у кваліфікації – йому знову не було рівних.

У цей момент окрилений Хемілтон розтрощив Ferrari, а потім на прес-конференції пожартував, що чекав на слушний момент, щоб стерти з обличчя Феттеля посмішку. Хто ж тоді знав, що за добу ситуація зміниться з точністю до навпаки…

Але у суботу британець виглядав фаворитом. Навряд чи йому могла зашкодити і Red Bull. Макс Ферстаппен став лише четвертим у кваліфікації, а Даніель Ріккардо ще й отримав безглуздий штраф за формальне перевищення швидкості під час появи червоних прапорів на практиці – він стартував взагалі восьмим.

Передумови для перемоги в гонці у Хемілтона були оптимальні. Обганяти на цій трасі завжди було вкрай важко, тому головним для нього було втримання першої позиції на старті. Саме це він і зробив, після чого впевнено контролював темп у гонці. Але він із командним містком не міг контролювати дії Ferrari та випадкові події на трасі – і саме це призвело до поразки.

«Дія перша» була від Скудерії – піт-стоп Кімі Райкконена на 18-му колі. На той момент фін програвав лідеру чотири секунди. Перевага у британця була солідна, але щоб не ризикувати, йому слід було відповідати своєю зупинкою на наступному колі.

Лідером гонки став Себастьян Феттель, якому весь вікенд бракувало темпу – і в кваліфікації, і в гонці він поступався навіть Райкконену. Але у гонці німець вирішив переграти конкурентів завдяки альтернативній тактиці.

Себ прямо говорив, що сподівався на появу машини безпеки, завдяки чому міг би втратити менше часу на піт-стопі. Варто зазначити, що злий жарт із Хемілтоном зіграв прорахунок команди. У британця був темп, щоб опинитися у безпечній ситуації та зменшити відставання від Феттеля, але у Mercedes вважали, що поточного становища було для цього достатньо…

Ставка Феттеля на випадок та прорахунок Mercedes визначили переможця гонки. Німець отримав все, про що мріяв – катастрофа команди Haas призвела до появи машини безпеки. Обом гонщикам Кевіну Магнуссену та Ромену Грожану, які на той момент йшли четвертим та п’ятим відповідно, не закріпили колесо на піт-стопі. І якщо данець зупинився на трасі в безпечному місці, то француз – після виходу з першої шикани. Болід стояв у небезпечному місці, тому був оголошений режим VSC.

І саме цим скористався Феттель, після чого впевнено зберіг за собою першу позицію до фінішу. І це попри те, що Хемілтон був значно швидше за нього. Подібних дуелей було багато протягом гонки, але обгонів майже не було. Макс Ферстаппен після фінішу взагалі відверто сказав, що у якості глядача без сумнівів вимкнув би телевізор.

Пілот Red Bull після старту пропустив уперед Магнуссена, отримав пошкодження, коли його пресингував, потім його розвернуло, потім він не міг обігнати Ніко Хюлькенберга, а потім просидів на хвості Фернандо Алонсо, який фінішував п’ятим… Тобто, Ферстаппен, якому сміливості не позичати, нічого не міг зробити в Австралії. І це попри наявність трьох зон DRS на трасі!

Напарник Ріккардо все ж спромігся на неможливе – обійшов Хюлькенберга на перших колах. Австралієць ще й скористався подвійним сходом Haas та розворотом Ферстаппена. Це вивело його на четверту позицію, яку він вже не міг покращити – атаки на Райкконена ні до чого не привели.

Середина Топ-10 взагалі вийшла досить дивною. І саме через віртуальну машину безпеки, а точніше – «дитячі» проблеми у Haas. Саме американська команда мала не лише стати найкращою серед інших, але й могла випередити Red Bull! Але проблеми з піт-стопами розвіяли всі мрії про успіх.

Остаточне положення у Топ-10 визначило, кому пощастило чи ні. Так, Хюлькенберг на Renault був попереду Алонсо, але піт-стоп у невдалий час призвів до втрати позицій. Була ще одна проблема у французької команди: Карлос Сайнс постійно пив воду через проблеми з помпою, тому наповнив свій живіт і почувався вкрай недобре, хоча фінішував 10-м. Якби не ці фактори, то Renault могла б розраховувати на високий результат.

І беззаперечна перевага Haas не має засмучувати французів, оскільки американський колектив завжди гарно виступає в Австралії, але протягом сезону зменшує оберти.

Більша загроза для Renault йде від McLaren, що використовує такі самі французькі двигуни. Колектив із Вокінга збирається додати, ще й пощастило у Мельбурні. Боротьба лише починається!