Підсумки Гран Прі Абу-Дабі: вікенд прощань
Але що було зрозуміло – багато хто з гонщиків змінювали свою прописку після гонки. Попередні сезони були не надто бурхливими на трансферному ринку, проте цього разу лише дві команди зберігали склад пілотів. Всі інші змінили або одного, або навіть обох пілотів.
Сльози від прощання «матеріалізувалися» в реальний дощ під час гонки. Подібне дуже рідко буває в Абу-Дабі, але це не вплинуло на перебіг гонки. Традиційно вагоміше значення мала робота зі сліками, а у такому випадку команди-фаворити розпочинали свою гру ще в суботу.
У другому сегменті кваліфікації Mercedes, Ferrari та Red Bull намагалися уникнути кіл на Hypersoft, який погано себе поводив на довгих відрізках. Ідея була зрозуміла, а ось реалізували її не всі. Річ у тім, що середняки на Hypersoft їхали досить швидко, тому фаворитам варто було проїхати ідеальні кола на Ultrasoft. Себастьяну Феттелю для цього знадобилося два кола, а ось Макс Ферстаппен взагалі провалив першу спробу та щоб не ризикувати, зрештою проїхав коло на Hypersoft.
Вже тоді пілот Red Bull опинився в невигідному становищі, але це ще було не все. У третьому сегменті він поступився Даніелю Ріккардо та отримав право стартувати лише шостим, а в гонці провалився на старті. Не за власної провини – його двигун самовільно перейшов у безпечний режим, тому його довелося перезапускати. Так, Ферстаппен відкотився на 10 місце. Саме так «майже» переможець етапу в Бразилії опинився на другому плані.
А попереду пелотону опинився Льюіс Хемілтон. Пілот Mercedes знову відмінно провів кваліфікацію – і здобув вже 11-й поул у сезоні. Британцю залишалося лише «спокійно» довести справу до перемоги в гонці.
На шляху Хемілтона міг стати лише ранній піт-стоп. Річ у тім, що на сьомому колі через відмову двигуна на трасі зупинився Кімі Райкконен, через що судді оголосили режим віртуальної машини безпеки. Протягом всього сезону у Хемілтона було чимало проблем з VSC, але цього разу все спрацювало вдало. Хоча британець поставив Supersoft на сьомому колі та мав проїхати на ньому майже 50 кіл. Непросте завдання, але як визнав пілот вже в кінці гонки – з цим у нього не було проблем. Було видно, що Хемілтон контролює темп та в разі чого міг додати. Але у цьому не було необхідності.
І хоча у Хемілтона було все гаразд з темпом, цього знову не можна було сказати про Валттері Боттаса. У другій половині сезону особливо стала помітна різниця між напарниками на гоночній дистанції. Боттас стартував другим, втримав свою позицію на початку гонки, але після першого піт-стопу, який був на 10 кіл пізніше за Хемілтона, втратив темп. Вже не вперше цього сезону фінський пілот не зумів нормально попрацювати з гумою, водночас із тим, коли у Хемілтона «не було проблем». Падіння темпу призвело до втрати одразу трьох позицій. На трасі Боттаса обігнали Феттель, Ферстаппен та Ріккардо. Цікаво, що на той момент Макс вже був попереду Даніеля.
Австралієць вирішив відкласти зупинку в боксах та провів дуже довгий перший відрізок. Ставка була на те, щоб наприкінці дистанції на свіжій гумі відігратися, проте зусиль Ріккардо вистачило лише для того, щоб наздогнати Ферстаппена, який завдяки ранньому піт-стопу зумів випередити напарника. Згодом Макс обігнав ще й Боттаса та фінішував третім позаду Феттеля.
У середній групі найпомітнішими пілотами стали гонщики Renault. На старті після зіткнення з Роменом Грожаном на Haas перекинувся болід Ніко Хюлькенберга. На щастя, неприємний епізод завершився без травм.
Після цього на передньому плані був Шарль Леклер, який на старті зумів випередити Грожана, Ферстаппена та Ріккардо, але як і Хемілтон виконав піт-стоп під час режиму VSC – і це було його помилкою. Монегаск втратив забагато часу за спинами повільніших пілотів, а в цей час Карлос Сайнс на Renault виконував свій стратегічний план – він зупинився дуже пізно, оскільки стартував на Ultrasoft, а потім повернувся на трасу попереду всіх середняків.
Таким чином, Сайнс став шостим, а за ним фінішував Леклер. наприкінці дистанції з пілотом Sauber намагався боротися Серхіо Перес, але до реальних атак він так і не приступив.
Але героєм дня для вболівальників став Фернандо Алонсо на McLaren. Фанати визнали його найкращим гонщиком Гран Прі, але лише тому, що він проводив останню гонку в кар’єрі Ф1.
Іспанець фінішував лише 11-м, але на колі пошани разом із Хемілтоном та Феттель випікав «млинці». Дійсно, попри слабкі виступи McLaren, він заслужив хоча б на подібну пошану та попрощався з Формулою 1 поруч із найкращими пілотами. Можливо, він ще передумає та повернеться за рік…