В Формуле 1 сезона 2018 года сложилась замечательная традиция – победителя гонки определяют детали. Еще не было такого, чтобы в Гран При победил явный фаворит. И хотя на первый взгляд могло показаться, что фаворитом в Барселоне был Льюис Хэмилтон, на самом деле это было далеко не так.
Для Іспанії визначальною стала складна кваліфікаційна сесія, коли фаворити використовували різну гуму навіть у вирішальній спробі. Саме там Хемілтон зробив усе, що дозволило йому у підсумку перемогти. Другий крок, звісно, – старт гонки, коли британець втримався на першому місці. І лише після цього він взяв усе під власний контроль.
На перших колах у нього була значна перевага у темпі над Себастьяном Феттелем, якому вдалося обігнати Валттері Боттаса. Фін в принципі рушив із місця вдало, але сліп–стрім зіграв на користь німцю – Себ скористався отриманою перевагою.
Проте у Феттеля були проблеми зі зносом гуми. Він був першим із фаворитів на піт–стопі, коли зупинився на 17–му колі. Боттас видав два гарних кола, що довело, що він міг їхати швидше, якби на старті не опинився позаду пілота Ferrari. І тактика Боттаса принесла б плоди, якби не маленька помилка на піт-стопі, через що фін втратив зайву секунду. На трасу він повернувся якраз позаду Феттеля.
Хоча Боттас мав перевагу, Феттель впевнено його стримував. Команда Mercedes cпершу планувала дві зупинки для Валттері, проте посеред дистанції вона запропонувала пілоту доїхати до фінішу на старому комплекті.
Це був ключовий момент у вирішенні долі другого місця, оскільки Феттель зрештою поїхав на другий піт-стоп. Як повідомив німець вже після гонки, у нього була зношена гума, тому він вважав за правильним зупинитися.
Навіть попри втрату місць! Попереду Феттеля опинилися не лише Боттас, але й Макс Ферстаппен. Німець міг би втратити ще більше, якби у гонці був присумній Кімі Райкконен, але напарник німця зійшов раніше через втрату потужності.
До завершення гонки Феттель намагався наздогнати Ферстаппена, у якого був свіжіший комплект, проте німець так і залишився на четвертому місці. І вже ніколи не дізнаєшся, чи втримався б Феттель на другому місці без другого піт-стопу… Сухий підсумок – Себ знову втратив очки. А Хемілтон, який домінував у гонці, збільшив свою перевагу у чемпіонаті до 17 очок.
Хаос у середині пелотону
Найкращим із середняків став Кевін Магнуссен. Він стартував сьомим та «відіграв» одну позицію завдяки сходу Райкконена. А ось позаду нього все змішалося.
У розподіл фінальних місць ще на старті втрутився Ромен Грожан. Французький пілот Haas був на старті десятим, але у третьому повороті був вже восьмим на хвості у Магнуссена. На жаль, Грожан змушений був реагувати на «занос» напарника, але зробив це дуже невдало – пілота розвернуло. Причому, його понесло поперек траси і він зачепив Ніко Хюлькенберга та П’єра Гаслі.
Окрім того, через аварію багато пілотів знизили швидкість та втратили місця, а інші цим скористалися та проскочили вперед. Так, позаду Магнуссена опинився Сайнс, який рівно провів усю гонку за знову заробив очки для Renault.
А Фернандо Алонсо на старті хоча й трохи втратив, але у підсумку він знову (вже вп’яте поспіль) заробив очки! На домашньому етапі він став восьмим. Цього разу у McLaren був гарний темп на одному колі, тому цей результат випадковим назвати не можна.
У кінці Топ–10 були справжні герої Баку, але цього разу зусиль Серхіо Переса та Шарля Леклера вистачило лише для дев’ятого та десятого місць відповідно.