X

Гран Прі Німеччини: рекордний прорив Хемілтона

Себастьян Феттель оказался в очень выгодном положении по итогам квалификации в Хоккенхайме. Он не только стартовал с поула, но и имел приятные новости от главного соперника Льюиса Хэмилтона, который имел технические проблемы и вынужден был стартовать лишь 14-м. Идеально? Конечно! Оставалось только реализовать собственный шанс на закрепление первой позиции в чемпионате.

На старті все пройшло без проблем для Феттеля. Хоча Валттері Боттас також гарно рушив з місця, але фін все ж опинився на хвості у пілота Ferrari. Далі також було без змін: Кімі Райкконен та Макс Ферстаппен розпочали переслідувати лідерів.

У той час як лідери звично очікували піт-стопів, було два пілоти, які проривалися з глибини. Окрім Хемілтона, це був ще й Даніель Ріккардо, який через заміну елементів силової установки стартував лише 19-м. Британець розпочав боротьбу на гумі Soft, австралієць – на Medium. Можливо, саме тому у гонщика Red Bull було більше проблем. Ріккардо прорвався до Топ-10 лише тоді, коли пілоти середньої групи поїхали на піт-стоп – не дуже велике досягнення.

А ось у британця була краща ситуація. Він досить швидко продерся на п’яту позицію та почав їхати швидше за лідерів. Це був дуже важливий момент для визначення переможця.

Але до цього свої проблеми довелося вирішувати Ferrari. Райкконен значно раніше поїхав на піт-стоп, після чого на свіжій гумі їхав швидше за Феттеля та Боттаса. Лідер відтягнув піт-стоп на 10 кіл, а після повернення на трасу виїхав за спиною напарника. В цілому німець був швидше за Райкконена, але все одно не міг завдяки власному маневру обігнати його.

У брудному повітрі Феттель псував гуму, Райкконен його стримував, а Хемілтон (тоді ще без піт-стопу) та Боттас потихеньку наближалися. Скудерія вирішила втрутитися та фактично наказали Кімі пропустити Себастьяна, що той і зробив.

Звісно, Феттель на чистій трасі поїхав швидше – у нього був вільний шлях до перемоги. Але на заваді став дощ, який зіпсував темп Ferrari. До того ж, дощ то посилювався, то слабшав, що збивало з пантелику гонщиків. Цим користався Хемілтон, який перевзувся в Ultrasoft на завершальні 20 кіл дистанції та почав швидко наздоганяти лідерів, які були на зношених Soft. Британець почав реально претендувати на подіум, а потім сталася головна подія гонки – Феттель помилився на вологій частині траси та опинився у бар’єрі!

Після цього на трасі з’явилася машина безпеки. Боттас з Райкконеном рушили на піт-стоп за новою гумою, а Хемілтон в останній момент передумав – він зрізав в’їзд на піт-лейн та виїхав на трасу в якості лідера гонки!

На останніх десяти колах Хемілтон мусив обороняти першу позицію. Боттас реально атакував його лише на першому колі після рестарту, але потім команда попросила фіна бути менш активним.

Так і фінішували гонщики, хоча потім питання про переможця тримало в напрузі ще декілька годин. Судді довго розглядали момент, коли Хемілтон передумав їхати на піт-стоп, але обмежилися попередженням гонщику.

Мабуть, хтось вважатиме, що потрібно було жорсткіше покарати британця, але після такого прориву було б справді прикро втратити яскраву перемогу. До цього часу Хемілтон вигравав перегони максимум із шостого стартового місця.

Свій переможець був і у боротьбі середняків. У хаосі, який виник через дощ, найкраще проїхав Ніко Хюлькенберг на Renault. Від німця можна було очікувати гарний виступ у дощових умовах, тому нічого дивного не було в тому, що він фінішував аж п’ятим. Окрім помилки Феттеля, був ще й схід Ріккардо через технічні причини, тому французька команда знову завдяки стабільності заробила багатенько очок.

А ось Haas знову не вичавила максимум можливого. Кевін Магнуссен та Ромен Грожан стартували п’ятим та шостим, але спершу на старті у француза були проблеми, а в дощ провалився данець. На щастя, на останніх колах дистанції Грожан почав прориватися у топ-10, на двох фінальних колах обігнав два боліди Force India та фінішував позаду Хюлькенберга.