X

Гран Прі Бразилії: штовханина на трасі та за її межами

Перед началом Гран При Бразилии прогноз погоды почти гарантировал дождь в гонке, однако на самом деле получилось так, что гонщики проехали по сухой трассе. А значит, очень важную роль сыграл выбор резины и умение с ними работать. Все это было и на других этапах, но в состоялась одна из самых интересных гонок, которая завершилась немного скандально.

В теорії найкраща ситуація перед початком Гран Прі Бразилії була у команди Ferrari. Себастьян Феттель стартував позаду Льюіса Хемілтона, а на другому ряді Кімі Райкконен був позаду Валттері Боттаса. І в чому ж тут перевага? Справа в тому, що пілоти Скудерії розпочали гонку на гумі Soft, а Mercedes – Supersoft. Температура траси трохи піднялася в неділю, тому м’якіший комплект мав би недовго витримати.

Читайте також:
Кваліфікація Гран Прі Бразилії: матчбол Mercedes

Але у Ferrari гонка не пішла із самого початку. Вже на старті Боттас випередив Феттеля та став другим. Але Скудерії довелося захищатися від Макса Ферстаппена на Red Bull, який одразу поїхав дуже швидко. Вже на третьому-четвертому колі нідерландець пройшов обох пілотів Ferrari та почав атакувати Боттаса.

Із пілотом Mercedes Ферстаппен грався трохи більше, але вже на десятому колі був другим в гонці та програвав Хемілтону лише дві секунди. Водночас із цим Боттас почав стримувати дві Ferrari, які обмінялися позиціями: Феттель трохи помилився та пропустив Райкконена. За їхньою спиною вже був Даніель Ріккардо, який стартував лише 11-м.

Після бурхливого старту інші цікаві події відклали до перших піт-стопів. Боттас та Хемілтон зупинилися на 19-20 колі та перевзулися у Medium, на якому хотіли доїхати до фінішу. Їм треба було проїхати відрізок у 50 кіл, тому сильно атакувати не можна було.

Цим скористався Ферстаппен, який затягнув момент першого піт-стопу. Перед ним зупинилися дві Ferrari. До того ж, першим із них змінив гуму Феттель. Він це зробив на 28 колі – на чотири кола раніше за Райкконена. Завдяки цьому німець «підрізав» напарника, але за декілька кіл команда обміняла гонщиків позиціями, оскільки фін був швидше.

Лише на 37 колі зупинився Ферстаппен. Він поставив собі Soft – у нього була швидша та свіжіша гума у порівнянні з Хемілтоном. І хоча британець був попереду на 2,5 секунди, ця перевага розтанула дуже швидко. Вже на 40 колі Макс вийшов у лідери та, здавалося, мав довести справу до перемоги.

Але не так сталося, як гадалося. За чотири кола Ферстаппен несподівано опинився у боротьбі з Естебаном Оконом, який на свіжішій гумі намагався повернутися у коло з лідером. Француз атакував лідера гонки, але той вирішив не поступатися та закрив траєкторію. Наслідки були дуже поганими для обох. Ферстаппена розвернуло, а Окон отримав 10-секундний штраф. Проте якщо француз по суті нічого не втратив, то Макс опустився на друге місце.

За 25 кіл до фінішу Ферстаппен мав відіграти 5,5-секундне відставання від Хемілтона, але зумів скоротити розрив лише до 1,5 секунди. Звісно, Хемілтон навіть не думав жаліти пілота Red Bull. А той був обурений на Окона, з яким поштовхався у кімнаті для зважування. Француз у свою чергу провини не визнав.

Боротьбу за третє місце у Гран Прі Бразилії у підсумку виграв Райкконен, який наприкінці дистанції стримував атаки Ріккардо. У свою чергу Феттель та Боттас вимушені були ще раз зупинятися в боксах, оскільки зовсім не мали потрібного темпу. Валттері фінішував попереду німця. Це закріпило перевагу Mercedes у чемпіонаті – німецька команда виграла Кубок конструкторів, оскільки вже є недосяжною.

У боротьбі середняків на Гран Прі Бразилії найкращим став Шарль Леклер на Sauber. Єдина прикрість для швейцарської команди – Маркус Ерікссон жахливо стартував, втратив позиції, пошкодив машину і згодом вибув із боротьби. Позаду Леклера фінішував дует Haas Ромена Грождана та Кевіна Магнуссена.