В Формуле 1 удача часто поворачивается спиной к пилотам, но всегда возвращает «долги». Еще не было такого, чтобы только одному пилоту везло или не везло. И про это снова приходится напоминать после Гран При Азербайджана.
Про це говорив переможець Гран Прі Австралії пілот Ferrari Себастьян Феттель, тепер про це говорить гонщик Mercedes Льюіс Хемілтон, у якого в Мельбурні успіх вислизнув із рук. «Перемогти в Баку мав Валттері Боттас, але я приймаю такий результат. У минулому я не раз втрачав перемогу, коли вона була у мене в кишені», – сказав британський гонщик після шалених подій в Баку.
Не можна виокремити один-єдиний епізод, який визначив переможця Гран Прі Азербайджану. До підсумків призвів ряд факторів – від кваліфікації до самого останнього кола в гонці.
Спершу фаворитом був Феттель. Німець взяв третій поул поспіль та на початку гонки впевнено зберіг за собою першу позицію. Він почав нарощувати перевагу над Хемілтоном, і на 20-му колі вона вже становила чотири секунди. А потім «почалося».
Стратегію британця зламала помилка на 23-му колі, після якої він зіпсував Supersoft. У свою чергу Феттель та Боттас залишилися на трасі. Німець наче контролював ситуацію, але на 30-му колі також замінив гуму.
Лідером гонки став Боттас, який продовжував їхати на Supersoft. У команді Mercedes повідомили, що цей комплект добре тримав трасу – і фіну навіть було до снаги завершити гонку без зупинки в боксах. Але піт-стопи у Формулі 1 є обов’язковими – і цього разу Боттас дочекався оптимального моменту, коли на 40-му колі зіштовхнулися головні антигерої гонки…
Даніель Ріккардо та Макс Ферстаппен на Red Bull стартували поруч – і не відпускали один одного протягом всієї своєї дистанції. На перших колах у нідерландця були проблеми з батареєю, через які він пропустив уперед пілотів Renault Карлоса Сайнса та Ніко Хюлькенберга, але вони стартували на Ultrasoft та через цю тактику багато втратили у підсумку. До того ж, німець самоусунувся – Ніко вдруге поспіль в Баку не розминувся зі стіною.
Ферстаппен та Ріккардо декілька разів боролися пліч-о-пліч, але зрештою не розминулися. Сталося це після піт-стопів на 38-39 колах, коли Ріккардо перевзувся в Ultrasoft раніше, але не зумів прогріти гуму та знову опинився позаду напарника. І знову йому довелося йти в атаку на непоступливого Макса.
Наприкінці 40-го кола Даніель пішов в атаку на стартовій прямій і наче перехитрив Макса, але той знову змінив траєкторію, що заборонено у Формулі 1 – це впризвело до зіткнення і своду з дистанції.
Це було на користь Боттаса, який чекав на появу машини безпеки і свого домігся. Всі гонщики скористалися нагодою та встановили нову гуму, а лідером офіційно став Боттас. За ним були Феттель, Хемілтон, а потім – Райкконен та Перес, які мали чимало пригод на першому колі і змушені були прориватися нагору.
Але після рестарту знову все змінилося. Феттель пішов у ризиковану атаку на Боттаса. Німець визнав, що не бачив орієнтирів та просто помилився з точкою гальмування – він «проїхав» перший поворот та пропустив уперед Хемілтона та Райкконена. Якби він був спокійнішим, то принаймні залишився б на подіумі, а може й навіть виграв… Хто ж знав, що рівно за коло Боттас спіймає прокол і зійде з дистанції!
Так, Феттель та Боттас відкрили шлях до перемоги Хемілтону, який заразом вийшов у лідери чемпіонату світу – він випереджає Феттеля на чотири очки, хоча все могло бути геть інакше…
Своїми подарунками скористався і Райкконен, який став другим. А ще один щасливчик на подіумі – Перес, який після помилки Феттеля обійшов його на прямій, оскільки у Force India весь вікенд була висока максимальна швидкість. Команда скористалася фірмовою перевагою, хоча у перших гонках здобула лише одне очко.
Феттель не може скаржитися на долю, оскільки йому також щастило та не щастило, але якби не його власна помилка, то у нього був би значно кращий результат. Тобто, в Баку німець знову втратив непотрібні очки. Але в порівнянні з минулим роком, навряд чи ці втрати матимуть психологічний вплив.
Зовсім інша ситуація з Red Bull. У Баку у неї не було пристойного гоночного темпу, але на інших трасах він є. І тут, безумовно, команда втратила дуже потрібні очки: Ріккардо та Ферстаппен у чотирьох гонках заробляли бали лише в половині випадків, не кажучи про інші втрати.
Боротьбу середняків виграла Force India. Шкода лише, що Естебан Окон зіштовхнувся на першому колі з Райкконеном та припинив боротьбу. Француз міг залишити супернику більше місця – і після цього мав би шанс на успішну гонку. Але вкотре Перес продемонстрував, як треба користатися шансом на подіум, коли з’являється нагода. Свого часу за цим спостерігав Хюлькенберг, але в Окона ще все попереду і йому просто треба взяти до уваги, що все можливо без нахабства.
Позаду ж Феттеля на п’ятому місці фінішував Сайнс. Renault поступалася Force India, але була швидшою за інших середняків, тобто свої позиції по суті не втратила – з такою стабільністю можна завжди розраховувати на високі результати.
В такому вирі подій не могло не обійтися без відвертих несподіванок. Навіть з подібною кількістю сходів, важко було уявити Шарля Леклера на шостому місці. Для дебютанта це були перші очки у Формулі 1, ще й на боліді Sauber! І трохи менше дивує сьоме місце Фернандо Алонсо, який на старті мав подвійний прокол, ледь доїхав до боксів, але вже вчетверте в сезоні заробив непогані очки.
Підсумки Гран Прi Азербайджану:
Поз. | Пiлот | Команда | Час |
1. | Хэмiлтон | Mercedes | 1:43.44.291 |
2. | Райкконен | Ferrari | +2.460 |
3. | Перес | Force India | +4.024 |
4. | Феттель | Ferrari | +5.329 |
5. | Сайнс | Renault | +7.515 |
6. | Леклер | Sauber | +9.158 |
7. | Алонсо | McLaren | +10.931 |
8. | Стролл | Williams | +12.546 |
9. | Вандорн | McLaren | +14.152 |
10. | Хартлi | Toro Rosso | +18.030 |
11. | Эрiксон | Sauber | +18.512 |
12. | Гаслi | Toro Rosso | +24.720 |
13. | Магнуссен | Haas | +30.663 |
14. | Боттас | Mercedes | схiд |
Залiк пiлотiв:
Пiлот | Команда | Очки |
Хэмiлтон | Mercedes | 70 |
Феттель | Ferrari | 66 |
Райкконен | Ferrari | 48 |
Боттас | Mercedes | 40 |
Рiккардо | Red Bull | 37 |
Алонсо | McLaren | 28 |
Хюлкенберг | Renault | 22 |
Ферстаппен | Red Bull | 18 |
Перес | Sahara Force India | 15 |
Сайнс | Renault | 13 |
Гаслi | Toro Rosso | 12 |
Магнуссен | Haas | 11 |
Леклер | Sauber | 8 |
Вандорн | McLaren | 8 |
Стролл | Williams | 4 |
Эрiксон | Sauber | 2 |
Окон | Force India | 1 |
Хартлi | Toro Rosso | 1 |
Кубок конструкторiв
Команда | Очки |
Ferrari | 114 |
Mercedes | 110 |
Red Bull | 55 |
McLaren | 36 |
Renault | 35 |
Force India | 16 |
Toro Rosso | 13 |
Haas | 11 |
Sauber | 10 |
Williams | 4 |