X

Підсумки Гран Прі Азербайджану: повернення боргів

В Формуле 1 удача часто поворачивается спиной к пилотам, но всегда возвращает «долги». Еще не было такого, чтобы только одному пилоту везло или не везло. И про это снова приходится напоминать после Гран При Азербайджана.

Про це говорив переможець Гран Прі Австралії пілот Ferrari Себастьян Феттель, тепер про це говорить гонщик Mercedes Льюіс Хемілтон, у якого в Мельбурні успіх вислизнув із рук. «Перемогти в Баку мав Валттері Боттас, але я приймаю такий результат. У минулому я не раз втрачав перемогу, коли вона була у мене в кишені», – сказав британський гонщик після шалених подій в Баку.

Читайте також:
Гран Прі Азербайджану: радість та сльози

Не можна виокремити один-єдиний епізод, який визначив переможця Гран Прі Азербайджану. До підсумків призвів ряд факторів – від кваліфікації до самого останнього кола в гонці.

Спершу фаворитом був Феттель. Німець взяв третій поул поспіль та на початку гонки впевнено зберіг за собою першу позицію. Він почав нарощувати перевагу над Хемілтоном, і на 20-му колі вона вже становила чотири секунди. А потім «почалося».

Стратегію британця зламала помилка на 23-му колі, після якої він зіпсував Supersoft. У свою чергу Феттель та Боттас залишилися на трасі. Німець наче контролював ситуацію, але на 30-му колі також замінив гуму.

Лідером гонки став Боттас, який продовжував їхати на Supersoft. У команді Mercedes повідомили, що цей комплект добре тримав трасу – і фіну навіть було до снаги завершити гонку без зупинки в боксах. Але піт-стопи у Формулі 1 є обов’язковими – і цього разу Боттас дочекався оптимального моменту, коли на 40-му колі зіштовхнулися головні антигерої гонки…

Даніель Ріккардо та Макс Ферстаппен на Red Bull стартували поруч – і не відпускали один одного протягом всієї своєї дистанції. На перших колах у нідерландця були проблеми з батареєю, через які він пропустив уперед пілотів Renault Карлоса Сайнса та Ніко Хюлькенберга, але вони стартували на Ultrasoft та через цю тактику багато втратили у підсумку. До того ж, німець самоусунувся – Ніко вдруге поспіль в Баку не розминувся зі стіною.

Ферстаппен та Ріккардо декілька разів боролися пліч-о-пліч, але зрештою не розминулися. Сталося це після піт-стопів на 38-39 колах, коли Ріккардо перевзувся в Ultrasoft раніше, але не зумів прогріти гуму та знову опинився позаду напарника. І знову йому довелося йти в атаку на непоступливого Макса.

Наприкінці 40-го кола Даніель пішов в атаку на стартовій прямій і наче перехитрив Макса, але той знову змінив траєкторію, що заборонено у Формулі 1 – це впризвело до зіткнення і своду з дистанції.

Це було на користь Боттаса, який чекав на появу машини безпеки і свого домігся. Всі гонщики скористалися нагодою та встановили нову гуму, а лідером офіційно став Боттас. За ним були Феттель, Хемілтон, а потім – Райкконен та Перес, які мали чимало пригод на першому колі і змушені були прориватися нагору.

Але після рестарту знову все змінилося. Феттель пішов у ризиковану атаку на Боттаса. Німець визнав, що не бачив орієнтирів та просто помилився з точкою гальмування – він «проїхав» перший поворот та пропустив уперед Хемілтона та Райкконена. Якби він був спокійнішим, то принаймні залишився б на подіумі, а може й навіть виграв… Хто ж знав, що рівно за коло Боттас спіймає прокол і зійде з дистанції!

Так, Феттель та Боттас відкрили шлях до перемоги Хемілтону, який заразом вийшов у лідери чемпіонату світу – він випереджає Феттеля на чотири очки, хоча все могло бути геть інакше…

Своїми подарунками скористався і Райкконен, який став другим. А ще один щасливчик на подіумі – Перес, який після помилки Феттеля обійшов його на прямій, оскільки у Force India весь вікенд була висока максимальна швидкість. Команда скористалася фірмовою перевагою, хоча у перших гонках здобула лише одне очко.

Феттель не може скаржитися на долю, оскільки йому також щастило та не щастило, але якби не його власна помилка, то у нього був би значно кращий результат. Тобто, в Баку німець знову втратив непотрібні очки. Але в порівнянні з минулим роком, навряд чи ці втрати матимуть психологічний вплив.

Зовсім інша ситуація з Red Bull. У Баку у неї не було пристойного гоночного темпу, але на інших трасах він є. І тут, безумовно, команда втратила дуже потрібні очки: Ріккардо та Ферстаппен у чотирьох гонках заробляли бали лише в половині випадків, не кажучи про інші втрати.

Боротьбу середняків виграла Force India. Шкода лише, що Естебан Окон зіштовхнувся на першому колі з Райкконеном та припинив боротьбу. Француз міг залишити супернику більше місця – і після цього мав би шанс на успішну гонку. Але вкотре Перес продемонстрував, як треба користатися шансом на подіум, коли з’являється нагода. Свого часу за цим спостерігав Хюлькенберг, але в Окона ще все попереду і йому просто треба взяти до уваги, що все можливо без нахабства.

Позаду ж Феттеля на п’ятому місці фінішував Сайнс. Renault поступалася Force India, але була швидшою за інших середняків, тобто свої позиції по суті не втратила – з такою стабільністю можна завжди розраховувати на високі результати.

В такому вирі подій не могло не обійтися без відвертих несподіванок. Навіть з подібною кількістю сходів, важко було уявити Шарля Леклера на шостому місці. Для дебютанта це були перші очки у Формулі 1, ще й на боліді Sauber! І трохи менше дивує сьоме місце Фернандо Алонсо, який на старті мав подвійний прокол, ледь доїхав до боксів, але вже вчетверте в сезоні заробив непогані очки.

Підсумки Гран Прi Азербайджану:

Поз.Пiлот Команда Час
1.ХэмiлтонMercedes1:43.44.291
2.РайкконенFerrari+2.460
3.ПересForce India+4.024
4.ФеттельFerrari+5.329
5.СайнсRenault+7.515
6.ЛеклерSauber+9.158
7.АлонсоMcLaren+10.931
8.СтроллWilliams+12.546
9.ВандорнMcLaren+14.152
10.ХартлiToro Rosso+18.030
11.ЭрiксонSauber+18.512
12.ГаслiToro Rosso+24.720
13.МагнуссенHaas+30.663
14.БоттасMercedesсхiд

Залiк пiлотiв:

ПiлотКомандаОчки
ХэмiлтонMercedes70
ФеттельFerrari66
РайкконенFerrari48
БоттасMercedes40
РiккардоRed Bull37
АлонсоMcLaren28
ХюлкенбергRenault22
ФерстаппенRed Bull18
ПересSahara Force India15
СайнсRenault13
ГаслiToro Rosso12
МагнуссенHaas11
ЛеклерSauber8
ВандорнMcLaren8
СтроллWilliams4
ЭрiксонSauber2
ОконForce India1
ХартлiToro Rosso1

Кубок конструкторiв

КомандаОчки
Ferrari114
Mercedes110
Red Bull55
McLaren36
Renault35
Force India16
Toro Rosso13
Haas11
Sauber10
Williams4