X

Гран Прі Австралії: італійська Фортуна

Безусловно, капризная судьба часто вмешивается в результаты любого вида спорта, поэтому, если вам не повезло, не надо на что-то жаловаться - ведь совсем скоро вы также неожиданно можете получить и подарок.

І це розуміє Льюіс Хемілтон, який був беззаперечним лідером Гран Прі Австралії та головним фаворитом на перемогу. Британець все робив для того, щоб реалізувати свою переконливу перевагу, і особливих помилок, які могли б його позбавили перемоги, він не наробив.

Проте склалося так, що на найвищій сходинці подіуму опинився Себастьян Феттель. Він стартував позаду Хемілтона та напарника з Ferrari Кімі Райкконена, але, якщо відверто, був далеким від реальної боротьби з ними. Німець не лише поступався за темпом Хемілтону, але й Райкконену. На момент зупинки фіна в боксах на 19-му колі Себ програвав йому чотири секунди – це доводило, що конкурентоспроможного темпу у нього не було.

Проте Феттель вхопився за інший шанс – альтернативна стратегія. Якщо Хемілтон одразу відреагував на піт Райкконена та взув Soft на 20-му колі, то німець залишився на трасі.
Фінальний намір Себа залишається незрозумілим. Він тримав стабільно високий темп та мав на меті максимально відкласти зупинку в боксах, щоб на фінальний відрізок отримати свіжіший комплект гуми. Але у вир подій втрутилися два пілоти Haas Кевін Магнуссен та Ромен Грожан, які йшли на четвертому та п’ятому місці.

Американська команда мала всі шанси на те, щоб встановити особистий рекорд у гонках Ф1, проте замість цього провалилася. Виною всьому стала незакріплена гайка колеса під час піт-стопів – в обох випадках! Ключове значення мала зупинка Грожана після першого повороту – болід довелося прибирати, тому на трасі був оголошений режим віртуальної машини безпеки.

На той момент Феттель випереджав Хемілтона на 12 секунд. В нормальних умовах цього не вистачило б для того, щоб після піт-стопу залишитися на першому місці, але режим VSC знизив швидкість машин – і при заміні гуми Себ втратив значно менше часу. Він повернувся на трасу прямо перед носом Льюіса, який почав розпитувати команду, що він зробив неправильно.
Вже після фінішу керівник Mercedes Тото Вольфф повідомив, то швидше за все помилка була пов’язана з програмним забезпеченням команди, яке неправильно визначило «безпечне» відставання Хемілтона.

У будь-якому разі, Хемілтон став другим. У нього був темп, проте траса в Мельбурні просто не залишала йому шансів – у боротьбі рівних суперників обганяти тут неможливо. Феттель до фінішу уникнув помилок та дещо несподівано виграв першу гонку сезону.

На четвертому місці позаду Феттеля, Хемілтона та Райкконена гонку завершив Даніель Ріккардо. Австралієць стартував лише восьмим, але й він отримав свої подарунки: подвійний схід із дистанції Haas та розворот напарника Макса Ферстаппена.

Гонку нідерландця важко назвати гарною. Вже на старті він пропустив уперед Магнуссена, а потім через пошкодження боліда не міг його атакувати. Максу довелося їхати на межі, яку він переступив на 10-му колі, коли його розвернуло у першому повороті. На щастя для нього все завершилося розворотом, тому був втрачений лише час та позиції. У підсумку він фінішував шостим, а попереду нього був ще один щасливчик – Фернандо Алонсо, який також вдало зупинився під час режиму VSC.

Ніко Хюлькенберг на Renault став лише сьомим. Він мав завершити гонку вище Алонсо, проте з VSC йому не пощастило, на відміну від конкурента. Ще одна відносна невдача французької команди – десяте місце Карлоса Сайнса, але протягом гонки він почувався недобре та в цілому міг бути задоволений тим, що взагалі дістався до фінішу.

Поміж пілотами Renault гонку завершили Валттері Боттас та Стоффель Вандорн. Гонщик Mercedes стартував 15-м і дуже важко піднімався нагору через складні обгони. Опинитися так високо йому швидше допомогли проблеми в інших пілотів, а не власні вдалі дії.