Гран Прі Австралії: Хемілтон у режимі «вечірки» взяв поул
Звісно, робити далекоглядні висновки за підсумками першого етапу – і тим паче кваліфікації – ніхто не буде. Але одна справа – порівнювати команди, форма яких може змінюватися не лише від гонки до гонки, але й після кваліфікації, бо саме темп у вирішальному заїзді в неділю визначить, хто ж буде найкращим.
Зовсім інша справа – форма пілотів. Хемілтон розпочав цей сезон якнайкраще. Безумовно, перш за все треба його порівнювати з Валттері Боттасом. Фін поставив за мету уникнути провальних вікендів, щоб боротися з напарником, але розпочав він боротьбу саме з цього.
В цьому «винен» і Хемілтон. Британець у п’ятницю та суботу був значно швидшим за Боттаса, тому фінському пілоту довелося йти на межі, щоб зробити хоча б якийсь натяк на боротьбу. У підсумку – помилка, десяте місце у кваліфікації, а потім ще й можливий штраф за заміну коробки передач. Тобто два пілоти Mercedes можуть розпочати гонку на різних полюсах.
Що ж до Хемілтона, то він блискуче здобув поул. Вочевидь, йому допоміг кваліфікаційний режим двигуна Mercedes, який виводить продуктивність боліда на зовсім інший рівень. Проте найцікавіше те, що після кваліфікації Хемілтон сказав ще й те, що він сам був у режимі «вечірки» – саме так він напередодні Гран Прі описав диво-режим двигуна.
Про «хаммертайм» добре знають всі досвідчені вболівальники Формули 1. Минулого року саме блискучі кола Хемілтона у кваліфікації допомогли йому у боротьбі за титул. Бувало так, що той же Боттас програвав Ferrari або був на рівних, а Льюіс «легко» брав поули. Його швидкість на одному колі – дійсно вражає. Так, режим двигуна згадувати треба, але що було ключовим фактором – загадка.
Ще одна загадка – Себастьян Феттель. У п’ятницю німець був невдоволений балансом боліда, тому поступився за темпом напарнику Кімі Райкконену. Здавалося, у другому сегменті кваліфікації Феттель «повернувся» у гру, але у Q3 його знову випередив фінський гонщик. Райкконен краще розпочав сезон, але чи втримає він цей темп протягом всього сезону – складно сказати. І якщо так, то боротьба у Ferrari буде дуже цікавою.
Макс Ферстаппен мріяв стартувати вище, але опинився лише на четвертому місці. Дещо непомітний той факт, що він програв обом Ferrari менш ніж 0,1 секунди, тобто в цілому втримав їхній темп.
І якщо Хемілтон у неділю буде без диво-режиму двигуна, то гоночний темп Mercedes, Ferrari та Red Bull обіцяє в цілому рівну боротьбу. До того ж, Ферстаппен стартуватиме на Supersoft, а не на Ultrasoft, як три пілоти попереду нього. Тобто вже перед стартом зрозуміло, що у лідерів буде різна тактика, і що очікувати від цього всього – велика загадка.
Багато хто очікував, що Haas на Гран Прі Австралії буде фаворитом у середній групі. І хоча у кваліфікації вона вела напружену боротьбу з Renault та McLaren, найкращими тут стали саме Кевін Магнуссен та Ромен Грожан. Пілоти Haas стартуватимуть з третього ряду, враховуючи штраф Ріккардо та невдачу Боттаса. Тобто, в теорії може розраховувати на високий результат.
Але як у випадку з трьома командами-лідерами, Haas треба втримати високий темп у гонці. Позаду – Renault, McLaren і знову ж таки Ріккардо з Боттасом, які захочуть прорватися нагору. І тут стратегія гратиме ледь не вирішальну роль, бо обганяти в Мельбурні дуже складно.