Гарячий асфальт Хоккенхайма: Гран Прі Німеччині
Кажуть, Хоккенхайм відомий в світі завдяки сигарам, спаржі та автодрому. Коли на початку 30-х років XX століття молодий хронометрист Ернст Христ виступив з ініціативою будівництва гоночної траси в рідному місті, ніхто не підозрював, наскільки серйозними виявляться наслідки. 1 грудня 1931 року за підтримки місцевих чиновників був відкритий міський автоклуб, за три тижні підготували проект – і в кінці березня почалося будівництво. Перша гонка пройшла вже 29 травня 1932 року.
Після війни трасу відновили, але на початку 60-х у зв’язку з прокладанням важливих автомагістралей була потрібна реконструкція. Проект розробив все той же Христ, після переговорів з федеральним і місцевим урядом вдалося знайти фінансування, і 22 травня 1966 року новий Хоккенхаймринг був відкритий міністром з транспорту ФРН. У серпні 1970 року більше ста тисяч глядачів спостерігали за ходом першої гонки Formula-1, яку виграв Йохен Ріндт на Lotus 72C.
Автодроми в Хоккенхаймі і Нюрбургринзі по черзі приймали національний Гран Прі, поки в 2015 фінансові проблеми не завадили проведенню етапу на Нюрбургринзі. Берні Екклстоун піти на поступки не захотів, так що Німеччина на час залишилася без Гран Прі. З економічних міркувань в Хоккенхаймі не готові приймати Гран Прі щороку, в цьому році Formulа-1 повернеться в Німеччину, а в наступному сезоні німецького етапу знову не буде. Однак можна з упевненістю сказати, що дворічна пауза лише приверне увагу глядачів ще більше.
На інтерес організаторам німецького етапу скаржитися не доводиться: гонка в Хоккенхаймі припала на чи не найбільш важливий період чемпіонату. Напружений бій між німцем Себастьяном Феттелем і виступаючим за німецьку команду Mercedes Льюїсом Хемілтоном – в самому розпалі.
Колись траса в Хоккенхаймі кидала серйозний виклик моторам машин Formula 1: максимальна швидкість тут навіть перевищувала ту, якої вони досягали в Монце. Але після реконструкції 2002 року характер траси радикально змінився, і сьогодні це стандартний автодром, де середня швидкість на колі не перевищує 200 км/год. Особливої переваги ні у кого з претендентів на високі місця тут не буде.
Хоккенхаймринг – це 67 кіл по 4,574 км, в сумі 306,458 км. На трасі 17 поворотів. Аеродинаміка налаштовується на середній/високий рівень притискної сили. Максимальна швидкість – 340 км/год з DRS і 330 км/год без неї. З повністю натиснутою педаллю газу гонщики проїжджають 65% дистанції кола (середнє значення).
Зони гальмування займають 15% дистанції кола: всього їх п’ять, з них три – жорсткі. Знос гальм – високий. Час, необхідний для піт-стопа – 16,8 секунд, що дуже мало.
Сіріль Абітбуль, керуючий директор Renault Sport Cars:
«Гран Прі Німеччини пройде після складного періоду з трьох гонок поспіль, в ході якого наші можливості пройшли серйозну перевірку. Ми завершили цей період, зберігши четверте місце в Кубку конструкторів, але воно не відображає тих тривожних сигналів, які ми отримали на недавніх гонках. Ми добре розуміємо, що боротьба за цю позицію простою не буде і продовжиться в другій половині сезону.
Для Ніко гонка в Німеччині буде домашньою, і після Сільверстоуна він відправляється в Хоккенхайм з впевненим настроєм. Наступні два Гран Прі пройдуть на трасах, які більше підходять характеристикам нашої машини, але команда розуміє: щоб домогтися високих результатів, треба провести уїк-енд ідеально. Нам доведеться попрацювати, якщо ми хочемо залишитися на 4-й позиції попереду суперників по середній групі команд».
ЦІКАВІ ФАКТИ
- За кількістю перемог на цій трасі лідирує Фернандо Алонсо, який перемагав тут тричі.
- Рекорд траси в гонці – 1:13,780 – належить Кімі Райкконену і був показаний в 2004 році. Тоді ж в кваліфікації Міхаель Шумахер встановив абсолютний рекорд траси – 1:13,306.
- Перед другим поворотом траси на відрізку в 128 метрів пілоти скинуть швидкість на 196 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 133 кг, перевантаження досягнуть 4,4 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 2342 кВт.
Про групу Renault
Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група, яка об’єднує кілька марок, яка продала майже 3,76 млн автомобілів в 134 країнах в 2017 р. Група має 36 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180 000 співробітників. Для того, щоб відповідати серйозним технологічним вимогам майбутнього і продовжувати свою стратегію прибуткового зростання, Група зосереджується на міжнародному зростанні і забезпеченні взаємодоповнюваності п’яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і LADA), розвитку електричного транспорту та співробітництву з Nissan і Mitsubishi . Повернувшись в Formula-1 зі своєю заводською командою і активно беручи участь в Formula-E, Renault демонструє, що вважає автоспорт важливим фактором розвитку інновацій та розширення пізнаваності марки.