Діти Формули-1: як команди Ferrari і McLaren з гран-прі перейшли на конвеєр
Формула-1 завжди була і залишається чемпіонатом, в якому силами міряються найсильніші автовиробники планети. За більш ніж півстолітню історію в королівських перегонах брали участь (а деякі – продовжують брати участь) автовиробники з такими гучними іменами як Mercedes, Alfa Romeo, Maserati, Lamborgini, Lotus, Renault, Toyota, Honda, BMW, Ferrari, McLaren та інші, повідомляє xsport.ua. Але тільки деякі з цих знаменитих по всьому світу виробників уперше вийшли на трасу не для того, щоб підсумувати багаторічне виробництво серійних автомобілів, а як команди, на базі яких згодом були засновані заводи з виробництва серійних спорткарів, доступних для купівлі простими (якщо так можна висловитися) людьми. І, зовсім не дивно, що саме одні з найбільш успішних колективів Формули-1 згодом стали знаменитими на весь світ виробниками елітних автомобілів, що зачаровують нас своєю швидкістю і неперевершеною надійністю.
Ferrari: від ентузіазму Енцо до найзнаменитішого у світі авто-бренду
Гоночна команда Ferrari – яскравий приклад того, як автоспорт допоміг стайні стати однією з найбільш знаменитих і відомих автомобільних марок в усьому світі. Енцо Феррарі заснував свою команду ще задовго до появи чемпіонату під назвою «Формула-1» одразу після того, як пішов з посади у спортивному підрозділі Alfa Romeo.
Уперше ім’я бренду «Scuderia Ferrari» з’явилося ще в 1928 році, але тоді Енцо ще навіть не замислювався про проектування власних моторів і автомобілів. Ще до початку Другої світової війни болід Енцо встиг виступити в автоперегонах, а з 1943-го стайня італійця облаштувалася в Маранелло, де її штаб-квартира розміщується і донині. Вже в той час перегони, в яких брало участь чимало професіоналів і любителів, проходили за правилами, що пізніше стали основою для чемпіонату Формули-1. Саме тоді до Ferrari прийшла перша слава, що і спонукало Коммендаторе до початку виробництва дорожніх автомобілів для продажу. У 1947-му Ferrari склали перший автомобіль і продовжують робити це і в наш час. Інноваційні технології, випробувані роками в перегонах гран-прі, стали головним елементом і невід’ємним атрибутом кожного модельного ряду і всіх без винятків автомобілів Ferrari. Але слава до конвеєрних екземплярів прийшла не так скоро, як до спортивної версії автомобіля «скудерії», і лише коли команду і концерн очолив Лука ді Монтедземоло – Ferrari, як автовиробник, досяг тієї висоти, на якій перебуває досі.
McLaren: гоночна команда, яка підкорила світ спортивних автомобілів
Дітище Брюса Макларена вперше вийшло на старт гран-прі в далекому 1966 році. Болід M2B із мотором Ford зусиллями Брюса зумів двічі потрапити в залікову зону, а вже через кілька років Макларен і Х’юм привели команду до перших перемог і першого срібла за підсумками сезону. Проте загибель Брюса поставила під загрозу існування тоді ще просто гоночної команди. Прихід на початку 80-их в McLaren британця Рона Денніса, який тоді безуспішно намагався створити диво зі своїм дітищем Project 4, підніс команду до небувалих висот, і спонукав нового власника в 1989 році заснувати на базі стайні цілий концерн. У сфері впливу створеного Деннісом McLaren Group наразі перебуває виробництво чудових спортивних автомобілів, що зачаровують одним лише зовнішнім виглядом. Тоді, у 89-му, випуск серійних спортивних автомобілів був реалізований саме завдяки технологіям, які McLaren успішно втілив у життя на Формулі-1. Недарма один з найшвидших у світі серійних автомобілів має приставку F1, як данину технологіям, що з’явилися в McLaren саме завдяки команді Формули-1. Наразі річний прибуток всього концерну оцінюється майже в мільярд британських фунтів, а серійні спорткари, що досягають швидкості 300 км/год менше ніж за півхвилини, успішно продаються за цінами, які в рази перевищують вартість навіть знаменитіших автомобілів Ferrari.
Без сумнівів, успіхи обох команд у Формулі-1 стали основним чинником у створенні серійних автомобілів. Чимало команд приходили в головний автоспортивний чемпіонат планети саме з метою якось повторити шлях таких гігантів як McLaren і Ferrari. Але поки що це зробити нікому не вдалося.