Back to race: Гран Прі Бельгії
Позаду половина чемпіонату, команда Renault Sport Formula One Team зберігає четверту позицію в Кубку конструкторів. Нагадуємо, що під час останнього гоночного уїк-енду першої половини сезону, що пройшов у Будапешті, Карлос Сайнс перетнув фінішну пряму дев’ятим, а Ніко Хюлькенберг фінішував на дванадцятому місці.
Важко знайти іншу таку трасу, яку пілоти і вболівальники любили б так само сильно, як Спа. Історичні траси в Монако, Монці, Сільверстоуні, Нюрнбургринзі – прекрасні, але жодна з них не зрівняється з бельгійською.
Автодромом вона стала відносно недавно – довгий час це була тимчасова траса протяжністю 15 кілометрів, прокладена по звичайних дорогах. У вісімдесяті довжину кола скоротили до 7 км, але, на відміну від Нюрбургринга, де від старого кільця залишилася одна назва, або Хоккенхаймринга, де автодром після реконструкції повністю втратив колишній характер, нова версія траси в Спа стала ще кращою за попередню. Всі ключові, найбільш яскраві і видовищні повороти залишилися, але при цьому пілоти проїжджають по них частіше.
Головний «центр тяжіння» Спа – Eau Rouge, або «Червона вода» – найвідоміший поворот в світовому автоспорті. Всі без винятку гонщики його обожнюють, і нехай зараз пройти його «в підлогу» на боліді Formula-1 досить просто, він як і раніше вражає.
Навіть у скороченій версії в Спа найдовше коло в календарі сучасної Formula-1 – більше семи кілометрів. При налаштуванні машин доводиться шукати компроміс між швидкістю на прямих і зчепленням з асфальтом на другому секторі. Проблем з обгонами тут не було і до появи DRS. Результати кваліфікації в Спа рідко визначають результат гонки – в 15 останніх Гран-Прі володар поула перемагав лише сім разів.
Траса в Спа – це 44 кола по 7.004 км, тобто в сумі 308.052 км. Вона містить 19 поворотів. Середня швидкість – 238 км/год. Аеродинаміка налаштовується на середній/низький рівень притискної сили. Максимальна швидкість – 335 км/год з системою DRS і 320 км/год – без неї. Час на гальмуванні – 14% кола, всього 9 зон гальмування. Знос гальм – низький. Час, необхідний для проведення піт-стопа, – 21 секунда.
Спа займає другий рядок в календарі по середній швидкості, поступаючись лише Монці.
При пошуку компромісу між швидкістю на прямих і керованістю в повільних поворотах команди традиційно роблять акцент на швидкості для полегшення боротьби за позицію, але важливо, щоб гонщики відчували впевненість в машині.
Ніко Хюлькенберг, пілот Renault Sport Formula One Team:
«Спа – одна з моїх улюблених трас Formula-1, і я завжди добре тут виступаю. Вона розташована посеред лісу, а погода в тих краях може піднести сюрпризи. Траса відома перепадом висот, а також своїми швидкими і широкими поворотами. Пілотувати в Спа цікаво, особливо за кермом сучасної машини Formula-1, оскільки в поворотах вона буквально «приклеюється» до асфальту на високих швидкостях. Траса дійсно унікальна, і гонщик там відчуває досить гострі відчуття».
Сіріль Абітбуль, керуючий директор Renault Sport Racing:
«Добре, що після літнього відпочинку, який дійсно був потрібен багатьом, ми знову повертаємося на трасу. Перерва дала нам можливість перезарядити батарейки, проаналізувати першу половину сезону і підготуватися до нових випробувань, яких буде чимало аж до Гран-Прі Абу-Дабі, щоб відстояти наші позиції в Кубку конструкторів».
Цікаві факти:
- Англійське слово spa, що означає «лікувальний курорт», походить саме від назви бельгійського містечка Спа. Тут, в Арденських горах, б’ють джерела з мінеральними водами, цілющість яких помітили ще в Древньому Римі. Місцевий лікувальний курорт з’явився в XIV столітті, а в XVI став найвідомішим в Старому Світі.
- Абсолютний рекордсмен за перемогами в Бельгії і Спа – Міхаель Шумахер. Тут він дебютував, тут же здобув свою першу перемогу, а всього вигравав Гран-Прі Бельгії шість разів – навіть без урахування перемоги в 1994 році, яку у нього відібрали через дві години після фінішу.
Перед п’ятим поворотом траси на відрізку в 89 метрів пілоти скинуть швидкість на 143 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 137 кг, перевантаження досягнуть 4,6 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна тисячі дев’ятсот сорок шість кВт.