Цікавий вік-енд провели лідери загального заліку, змагаючись між собою на автодромі Інтерлаґос у рамках проведення Гран Прі Сан-Пауло в Бразилії.
Розподіл залікових балів почався ще у суботу під час третьої і останньої спринтерської гонки сезону. Найбільше шансів на перемогу та старту з поулу в ній, здавалося б, мав лідер сезону Макс Ферстаппен. Пілот Red Bull Racing показав другий час у кваліфікації, одразу за Льюїсом Гемілтоном, якого було дискваліфіковано через порушення технічного регламенту – відстань між елементами заднього спойлера за умови відкритої DRS на його Mercedes-AMG F1 W12 виявилася на 0,2 мм більше дозволеної (85 мм). Час пілота 1:07.934 було виключено з протоколу, а стартувати британцеві довелося останнім.
Надалі бразильський Інтерлаґос подарував чимало видовищної боротьби за участі чинного Чемпіона Світу.
У суботу на старті Валттері Боттас випередив Ферстаппена та очолив заїзд. В есці Сенни Карлос Сайнс відіграв позицію у Сергіо Переса, у той час як Ландо Норріс напосів на П’єра Ґаслі. У цей час телетрансляції було ніколи слідкувати за Льюїсом, який також проривався, оскільки Сайнс уміло використав перевагу м’якого комплекту гуми на його Ferrari SF21 і випередив ще один Red Bull RB16B до завершення першого з 24 кіл. На другому колі обидва боліди Alfa Romeo зіштовхнулися, через що Кімі Ряйкконена розвернуло, чим фін гарантував старт у кінці ґратки в неділю.
Щодо наших лідерів, то Ферстаппен повернув втрачену позицію обгоном Ferrari Сайнса на початку четвертого кола. Трохи позаду Гемілтон подібним чином до першого поворота випередив AlphaTauri AT02 Юкі Цуноди в боротьбі вже за 13-е місце. На восьмому колі позаду залишився Alpine-Renault A521 Фернандо Алонсо. А на 13-ому колі Даніель Ріккардо пускає британця в десятку. Цікаво, що попередні та наступні обгони пілот Mercedes-AMG здійснював на відрізку траси від фінального повороту Arquibancadas до першої «ески» Айртона Сенни. На 17-ому колі британцю поступився П’єр Ґаслі, на 20-ому – Шарль Леклер (ледь не єдиний раз на прямій Reta Oposta). Остаточне 5-е місце у спринті Гемілтону віддав іменинник Ландо Норріс на старті останнього кола. До перших двох ліній стартового поля недільної гонки часу дістатися вже не було. Але такі шанси могли б виникнути у неділю, коли можна було узяти 26 балів. У суботу ж виграв та додав собі і команді Mercedes-AMG три бали Валттері Боттас. Друге та третє місця зайняли Макс Ферстаппен і Карлос Сайнс, причому вперше у спринті поінт здобув пілот Ferrari, не даючи можливості відіграти позицію Пересу. Найкраще ж із новим компонентом «великого цирку» цього сезону впоралися Боттас та Ферстаппен – у обох по 7 очок.
Дистанція гонки налічувала 71 коло, а тому штраф Гемілтона за заміну двигуна та пов’язана із цим втрата 5 стартових позицій не виглядало чимось катастрофічним, враховуючи суботній темп гонщика.
Але, як і завжди, на старті уся увага була приділена першим лініям. Як і під час спринту, парні позиції виявилися більш сприятливими. Ферстаппен ще до есок захопив лідерство. Сайнс втратив більше, коли зчепився у боротьбі з McLaren MCL35M Норріса. Британець поїхав до боксів із проколом задньої лівої Pirelli, а Сайнс тримався попереду Леклера до повороту Descida do Lago (дослівно – «униз по озеру» португальською). У «Підкові» (Ferradura) Боттас використав зашироку траєкторію, намагаючись не відстати від Макса, чим дозволив себе обігнати Пересу. Гемілтон вже був попереду Ґаслі сьомим у цей момент. Без особливих складнощів чинний чемпіон подолав супротив Aston Martin AMR21 колишнього (Себастьяна Феттеля) на другому колі, а опісля й ще одного пілота з чемпіонським ім’ям та прізвищем – Карлоса Сайнса – на третьому витку дистанції. П’яте коло – і напарник пропустив британця поперед себе. А це вже потенційне місце на подіумі. У той час поки Ферстаппен на чолі встановлював найшвидші кола в гонці, позиція Переса не виглядала настільки безпечною. Гемілтон почав спроби атаки на мексиканця з 17-ого кола. Сергіо відігрався на прямій Reta Oposta завдяки DRS. На 19-ому колі маневр британцеві вдалося виконати на традиційній прямій та есках – і цього разу без шансів на контр-атаку з боку суперника. Попереду залишилася лише одна ціль – болід Red Bull лідера сезону.
Кількість піт-стопів могла б схилити шальки терезів у ту чи іншу сторону, але і в Mercedes-AMG, і в Red Bull Racing вирішили спрацювати досить шаблонно – у два піт-стопи. Причому першого разу Валттері Боттас скористався режимом віртуального автомобіля безпеки (втрата частини аеродинамічного обвісу болідом Aston Martin Ленса Строла) та випередив Переса. Більше того, фін пізніше за суперників побував на піт-лейн, але за 10 кіл знову заїхав до механіків. Сам пілот пізніше стверджував, що зайвий піт коштував команді дублю на фініші.
У дуелі за перемогу після другої хвилі пітів зійшлися Ферстаппен та Гемілтон, що не новина. Як, на жаль, і дії самого пілота Red Bull на 48-ому колі, коли він і сам виїхав за межі траси, і суперника виштовхнув ще далі в Descida do Lago. Обійшлося без зіткнення (на відміну від Сілверстоуна та Монци). Ніяких розслідувань з цього приводу не було, тому Льюїсу потрібно було знайти інший шлях до першого місця в гонці. За 11 кіл британець зробив необхідні висновки. Від початку кола він напосів на нідерландця, і випередив того, не доводячи до п’ятого повороту, в якому ледь не відбувся контакт. Таке враження, що гоночний інженер Ферстаппена Джанп’єро Ламб’єзе попередив свого гонщика більше не робити подібні маневри.
Із цього моменту лідируюча топ-6 залишилася незмінною до фінішу. Гемілтон та Боттас їхали до першого та третього місця, Ферстаппен та Перес – на другій і четвертій позиції. За ними були пілоти Scuderia Ferrari: Леклер та Сайнс відповідно. А ось далі в десятці розподіл місць потрібно було з’ясувати. Ґаслі активізувався та обігнав почергово Естебана Окона та Фернандо Алонсо. Перед самим фінішем іспанець поступився ще й напарникові.
Цікаво, що в командному заліку Alpine-Renault та AlphaTauri завдяки таким результатам утримують рівну кількість очок (сьоме місце Ґаслі є рівноцінним до восьмого та дев’ятого для Окона і Алонсо). McLaren-Mercedes суттєво відстали від Ferrari, оскільки 10 місце Норріса в Сан-Паулу та 5 і 6 суперників не йдуть ні в яке порівняння. Mercedes-AMG збільшили свою перевагу над Red Bull Racing до 11 балів (один бал за найшвидше коло у опонентів зумів забрати Перес). У заліку пілотів також нічого не вирішено: Макс Ферстаппен міг виграти та мати перевагу, яка б дозволила йому стати Чемпіоном Світу за один етап до завершення першості, проте феєричний виступ та 19 відіграних позицій на трасі сумарно за вік-енд дають шанс чинному Чемпіонові відстояти титул.
Особливо в цьому допомогають дві наступні гонки, які залишаються невідомими для гонщиків. І на Лосаїлі в Катарі пілоти вже шукають налаштування, щоб позмагатися за перший в історії «Великий Приз Катару»…