Із двоякими відчуттями залишилися вболівальники німецької серії, фінальні етапи якої відбулися на Норісринзі. Самі ж гонки були насичені доволі цікавою боротьбою, особливо перша з двох, у якій ніщо не говорило про «ганебний» фінал вік-енду…
Лідер сезону Ліам Ловсон здобув із Red Bull Ferrari поул, який надав ще один бал переваги над Келвіном ван дер Лінде. Південноафриканець стартував разом із новозеландцем з першого ряду. Третя позиція на старті була за тріумфатором попередньої гонки у Хоккенхаймі – Лукасом Ауером.
У першій шпильці вуличного треку Mercedes-AMG GT3 Evo Арджуна Маіні затримав болід Ловсона, коли індус вирішив опертися на Ferrari 488 GT3 Evo ’20 суперника. Це дозволило іншому представнику трипроменевої марки очолити заїзд – Філіпу Еллісу. Третій у Чемпіонській гонці Максиміліан Ґьотц також випередив лідера сезону. Audi R8 LMS Evo ван дер Лінде відтисли ще далі, і він опинився сьомим.
Лише до десятого кола пілоти Mercedes-AMG провели в порядку Елліс – Ґьотц, а далі імениннику довелося пропустити гонщика із шансами на титул. Тепер Філіпа переслідувала пара Ferrari: Ловсона та його нового напарника Ніка Кессіді. Другий новозеландець у пелетоні змінив Алекса Албона і AlphaTauri, який відтепер заклопотаний підготовкою до повернення до Формули-1. Еллісу не пощастило через контакт та подальший розворот у боротьбі з Ловсоном у п’ятому повороті («Есці). Лідер Чемпіонату продовжив рух без наслідків, у той час як швейцаро-британець дістався лише десятого місця на фініші, попри приємне враження упродовж усієї гонки. Інцидент був гоночним, тому про санкції щодо Ловсона мова не йшла, сам же гонщик рухався другим, що його цілковито влаштовувало. Команда Abt Sportsline орієнтувалася на конкурентів із Red Bull AF Corse, а після обов’язкового піт-стопу ван дер Лінде виїхав позаду обох Ferrari.
Піт-стоп на Норісринзі означає втрату цілого кола у порівнянні із суперниками, тож до моменту, коли усі пілоти не проведуть обов’язкову заміну коліс із гумою, остаточно говорити про актуальні позиції складно. Так, коли обов’язковий «елемент» виконали як Ловсон, так і Маіні, індус був попереду лідера сезону!
До фінішу ніхто більше не турбував позиції Максі Ґьотца, і німець здобув перемогу на трасі у своєму рідному місті Нюренберґ. Ловсон досить близько приїхав за Маіні, не ризикуючи разом із обгоном за друге місце в гонці втратити очкову перевагу над конкурентами. Ван дер Лінде, навпаки, мав відіграти позицію у Ніка Кессіді, і незадовго до фінішу це зробити вдалося. Решту місць в топ-10 зайняли пілоти Mercedes-AMG Лукас Ауер, Даніель Хункаделья, Максиміліан Бухк та вже згаданий Філіп Елліс. І тільки Ніко Мюллер із Audi зумів вклинитися між представниками штутгартської марки на восьмому місці.
Така перевага не могла не відобразитися у заліку виробників, де Mercedes-AMG виграли достроково. Але в командному заліку, і також достроково, найсильнішим став колектив Red Bull AlphaTauri AF Corse, який представляли лише два автомобілі Ferrari 488 GT3 Evo 2020.
У заліку пілотів Марко Віттман з BMW M6 GT3 втратив шанс на здобуття титулу після суботнього заїзду, а решта троє претендентів влаштували розбірки під час недільних перегонів. Знову Ловсон та ван дер Лінде здобули бали за кваліфікацію та стартували з першого ряду першим та другим відповідно. Нік Кессіді в другій гонці сезону для себе показав третій час.
Можна було сподіватися на дуже цікаву за напруженням гонку, але, фактично, вона закінчилася у першій же шпильці! Ван дер Лінде запізно почав гальмувати та в’їхав у передню вісь боліду Ferrari Ловсона. Обоє змушені були заїздити до механіків: Ловсон – щоб намагатися хоч якось усунути пошкодження, ван дер Лінде – відстояти додаткові секунди через небезпечне повернення на трасу після виконаного вибивного маневру. Кессіді став заручником ситуації, коли увіткнувся в напарника, і також не міг допомогти Ловсону, відібравши бали у ван дер Лінде та Ґьотца. Сам Ловсон після інциденту їхав до фінішу дуже повільно, щоб отримати невтішний вердикт: титул програно. Пізніше гонщик назве суперника ідіотом, але й ван дер Лінде програє титул. Причому це сталося в силовій боротьбі з Максі Ґьотцом. Контакт не обійшовся без наслідків для південноафриканця: прокол задньої лівої покришки та розворот залишив шанси лише Ґьотцу. І щоб їх реалізувати, Даніель Хункаделья навіть не чинив тиск на напарника, їхавши за ним по трасі, а Філіп Елліс та, що найголовніше, лідер Лукас Ауер пропустили Ґьотца як до перемоги в гонці, так і до титулу сезону…
Щоб оцінити фінальну гонку, достатньо звернути увагу, що до закриття можливості перегляду негативних оцінок на YouTube, кількість таких від глядачів склала 44% – а це найнижчий рейтинг за увесь рік.
Звісно, що часу пройшло достатньо, щоб Ліам Ловсон спершу пообіцяв не брати участь в чомусь подібному хоча б ще раз, Келвін ван дер Лінде на новий сезон отримав у якості напарника Чемпіона трьох сезонів DTM Рене Раста, який повертається після завершення програми Abt Audi в Формулі Е. Натомість сам концерн прощається із Чемпіоном-2013 Майком Роккенфеллером. Ну а сам Максиміліан Ґьотц був офіційно поздоровлений із успіхом минулої п’ятниці. Принаймні, його провину у тому, що відбулося, вбачати досить складно…
Щодо серії DTM, то календар наступного року складається із дев’яти етапів, і на першу гонку ми сподіваємося значно раніше, ніж цього року, – 30 квітня в португальському Алґарве. Боліди будуть тими самими спорткарами GT3. А вже 2023-ого очікуємо на появу нових 1000-сильних електричних прототипів. Учорашні новини також повідомляють про появу гоночного директора Formula E та Extreme E Скота Елкінса на цій самій позиції і в DTM.
P.S.: 19 грудня ми раді будемо чути керівні настанови Елкінса на фінальному етапі Extreme E з британського Дорсета в ефірі «Першого Автомобільного» наживо під час іксПрі Юрського періоду.