
Чемпіон Формули-1 змагається до останніх кіл
І ось вона, головна подія вечора «спекотного вік-енду» в автоспорті. Формула-1 в усій красі сьогодення. Цей сезон ризикує стати ледь не найцікавішим після 2016 року, оскільки в останній рік дії чинного регламенту Льюїс Гемілтон отримав гідного суперника з команди Red Bull. Вік-енд у Сілверстоуні відбувався за новим форматом. Цього разу суботня третя практика ставала своєрідною кваліфікацією до кваліфікаційної гонки. Перед 140-тисячною армією вболівальників чинний Чемпіон Світу здобув «перед-поул». Але в самій кваліфікації, яка тривала 17 кіл у режимі змагання за позиції на трасі, тобто спринті, тріумфував лідер першості – Макс Ферстаппен, чим здобув ще один бал переваги над британцем.
Перші метри гонки чимось нагадували суботні змагання Серії W або самого спринту. Знову, здавалося б, саме друга позиція була виграшною. Гемілтон очолив пелетон. Але лише до повороту «Копс», тому що прослідувала контр-атака з боку Макса Ферстаппена. Завершуючи обгінний маневр нідерландець зарано почав зміщуватися в сторону суперника, британець не вжив екстренного гальмування, яке, скоріше за все, знищило б гуму Pirelli та гонку вцілому, а тому відбувся контакт. Red Bull RB16B вилетів в гравійну зону безпеки та дістався відпрацьованої гуми. І хоча цей виліт мало нагадував ситуацію на першому колі з Ferrari F399 Міхаеля Шумахера у 1999-ому наприкінці прямої «Ангар», вболівальники мали змогу пересвідчитися в безпеці сучасних болідів Формули-1. За таких умов гонку було зупинено, а Ферстаппена доправили до шпиталю для додаткових перевірок.
У самому гоночному інциденті за участі лідерів сезону визнали винним саме Льюїса Гемілтона та виписали йому штраф у вигляді втрати 10 секунд під час наступної зупинки в боксах. Варто відзначити, що можливість повторного старту також дозволила команді відновити пошкоджений Mercedes-AMG W12 E Performance.
З іншої сторони, життєвий досвід підказує: де зіштовхуються двоє, виграє третій. Здавалося б, цього разу навіть зорі зійшлися для лідера Scuderia Ferrari Шарля Леклера. Цього разу гонщик виступав з видозміненим дизайном шолома на честь святкування командою 70-ої річниці з часів першої перемоги в Ф-1 аргентинця Хосе-Фройлана Гонсалеза на Ferrari 375 F1. 10 років тому Фернандо Алонсо проїхав Сілверстоуном за кермом саме цього боліду із #12. У той самий вік-енд він виграв Гран Прі Британії. Тепер настала черга Шарля Леклера…
Настала черга керувати «олдскульним» болідом-дідусем. Бо Ferrari SF21 #16 не став болідом-переможцем. Як би Джок Кліа не заохочував свого підопічного накручувати темп на останніх колах гонки, переможця знову визначив «Копс». За три кола до фінішу Льюїс Гемілтон наблизився на відстань витягнутої руки до КП боліда монегаска і скористався заширокою траєкторією боліда, а згодом і помилкою «принца з Маранелло». Ця перемога стала 99-ою (як номер боліда Alfa Romeo C41 Антоніо Джовінацці) у кар’єрі британця, перервала «посуху» з 5 безвиграшних етапів та наблизила його на відстань 8 балів до Макса Ферстаппена. Подіум Валттері Боттаса значно наблизив Mercedes-AMG Petronas до позиції Red Bull Racing Honda (між лідерами 4 бали). А тому поки ми не почуємо про заміну фіна в команді на іншого протеже Тото Вольфа – Джорджа Рассела. Вже нікого не дивують фініші Ландо Норріса та поблизу великих хлопців, тому він залишається третім у Чемпіонаті пілотів. Даніель Ріккардо підтримав свого напарника по McLaren та фінішував одразу позаду нього. Але завдяки ще й шостому місцю Карлоса Сайнса Ferrari дещо скоротила розрив до команди з Вокінгу.
Фернандо Алонсо з Alpine-Renault вшосте поспіль здобуває залікові бали, у той час як його напарник Естебан Окон нарешті перериває невтішну серію із 4 гонок без очок. Вони фінішували відповідно сьомим та дев’ятим. А між ними «вклинився» Ленс Стролл з Aston Martin. Себастьян Феттель завершив гонку достроково через проблеми зі системою охолодження. Натомість німець зміг приділити час та зайнятися прибиранням сміття з волонтерами після завершення гоночного вік-енду. Усе рівно база Aston Martin розташована поблизу автодрому.