X

Швидкий українець

Незважаючи на перешкоди – об’єктивні та суб’єктивні – юний український пілот Олексій Яремій став найшвидшим на одній з гонок в Польщі, і завершив етап всьо в кроці від подіуму.

Через зрозумілі причини, в ці надзвичайно складні часи, українським гонщикам, особливо дорослим, не до змагань. В Україні весь автоспорт, включаючи картинг, поставлений на паузу. Тим не менше, молодь, а власне картингісти, всупереч всьому продовжують виступати за кордоном, захищаючи честь нашої країни на міжнародному рівні. Дуже достойно з цим справляється Олексій Яремій.

 

На початку цього року пілот зі Львова піднявся на сходинку вище, щоб виступати в старшому класі – OK Junior, що розрахований на вік учасників від 12 до 15 років. У пілота були серйозні наміри виступів одразу в декількох чемпіонатах Італії та договір з однією із професійних команд. Однак, заледь встигнувши дебютувати в новому для себе класі на півночі Аппенінського півострова, як на Україну брутально напав ворог. З того часу ‘звикле спортивне життя’ зупинилось …

Пройшло декілька місяців і батьки Олексія – а, власне, вони і є головною і єдиною ‘рушійною силою’ в спортивній кар’єрі українського пілота – все ж таки знайшли можливість для продовження виступів. І перший же виїзд львів’янина в Польщу в 2022 році виявився дуже результативним.

Незважаючи на запрошення прийняти участь в міжсезонних тестах в Італії українець не зміг добратись до них. Тому після 4 місяців ‘простою’ Олексію довелось не тільки згадувати свої гоночні навички.

Більш важливим було звикнути, причому безпосередньо в гонках до нового боліду, що оснащений набагато більш потужним двигуном. Приріст кінських сил був більш, ніж в 2 рази! З 10 к.с. в молодших ‘міні’ серіях, які використовують мотори на 60 см3, до 22.5 що досягаються 125 – ‘кубовими’ OK Junior.

Першим змаганням в нинішньому сезоні для Олексія став 2-й етап Чемпіонату Польщі з картингу (Kartingowe Mistrzostwa Polski) який виявився справжньою ‘розвідкою боєм’ для українця.

В кваліфікації Яремій показав дуже достойний 8-й час із більш, ніж 20 учасників. Однак самі гонки, а етапи в Польщі складаються з 4 рівноцінних фіналів, він фінішував на підступах до топ-10. Причина таких результатів очевидна – непроста адаптація до нового потужного карта і відсутність практичного гоночного досвіду на ньому.

По сумі набраних очок пілот зайняв 12-ту позицію. Але саме головне, що в гонці був здобутий досвід та стали зрозумілі нові цілі. Та всього через тиждень ситуація кардинально змінилась! Вже трохи звикнувши до нової для себе потужності українець ‘полетів’ по трасі.

Другою гонкою після довгої перерви для Олексія став 5-й етап Rok Cup Poland, який проходив на трасі в Сломчині.

Варто пояснити, що Rok Cup є популярної серію серед учасників і як наслідок його добра наповнюваність. Крім того, Rok Cup Poland складається з 7 етапів, тоді як номінально більш престижний Kartingowe Mistrzostwa Polski тільки з трьох.

В класі, що має назву ROK Junior, на даному етапі стартувало 17 пілотів. І, власне, Олексій випередив всіх до єдиного встановивши найкращий час в кваліфікаційному заїзді! Тим самим, український пілот зайняв поул-позицію для першого з чотирьох етапів.

І в ньому, після напруженої боротьби, що відбувалась аж до самого фінішу, Олексій поступився місцем лише одному з учасників! Ним виявися набагато більш досвідченний Францішек Чапла.

Саме цей пілот є впевненим лідером в ROK Junior та виступає третій сезон в даному класі. Крім того, на фініші від першої в цьому сезоні перемоги української пілота відділили лишень 0.6 секунди.

При цьому позаду Олексія виявились інші лідери польского картингу, включаючи Францішека Лассоту, що є переможцем Rok Cup Poland в молодшому класі Mini Rok 2021 року. Однак, в подальшому всеж таки дала взнаки відсутність належного практичного досвіду в новому для Олексія класі.

На старті 2-го фіналу він втрачає декілька позицій, а потім ще одну. А за коло до кінця гонки припускається невеличкої помилки, котра, з врахуванням щільності боротьби в пелетоні, відкидує Яремія на 9-ту позицію.

За правилами, старт кожного наступного фіналу визначається фінішом попереднього. Тож втретє українець із самого початку опинився у самій гущі суперників.

І вже на перших метрах дистанції супротивники ‘заштовхали’ Олексія, після чого він взагалі опускається аж на 14-ту позицію. Проте українець не здався!

Майже кожного кола Олексій здійснює обгон за обгоном і фінішує 8-м. В останньому 4-му заїзді ситуація виявилася дещо схожою.

Яремій втрачає пару позицій на старті, але потім, незважаючи на непоступливість деяких конкурентів, все ж таки випереджає пару з них, закінчуючи гонку 8-м. І саме ця пара вiдносно невдалих фіналів значно повлiяли на пiдсумки.

За сумою очок, набраних в усіх чотирьох фіналах, львів’янин став 5-м, при цьому до подіуму йому не вистачило лише 7 балів. Олексій заробив 43 очки проти 50 у Ентоні Косіба, який піднявся на третій ступінь подіуму. Більш того, четвертому місцю Олексій взагалі поступився лише двома балами.

Цікавим э те, що на цих змаганнях кубки вручають традиційній призовій трійці, тоді як топ-5 отримує дипломи, що відповідають їхнім місцям. Більш того, ці два учасники теж вшановуються разом із призерами! Щоправда, пілот, який цього разу зайняв 4-е місце, з якихось своїх резонiв не став виходити на нагородження.

Так, цього разу Олексій Яремій не зміг піднятися на подіум. Проте, з погляду швидкості, другий реальний виступ цього українського спортсмена у новому для нього класі став більш, ніж багатообіцяючим. Адже на кваліфікації, де головним мірилом є лише швидкість, саме Олексій Яремій став найшвидшим! Та й потім у самих перегонах найкращі часи львів’янина поступалися рекордним лічені 0,1-0,3 секунди. Лише в останньому фіналі, де на його шляху виявився дуже непоступливий суперник, який відверто блокував украiнця велику частину заїзду, Олексій поступився з точки зору рекордного часу в гонці аж … 0.6 секунди.

Тим більше не можна не нагадати, що Олексій виступав проти, у прямому значенні слова, «господарів траси»! Переважна більшість із них ганялася на ній не один, ні два, і не тричі. Більш того, деякі його суперники є ветеранами цього класу, які виступають у ньому другий-третій сезон. Це вже не кажучи про той вимушений «простій» українця у 4 місяці та повну відсутність тестів за цей час.

Сподіватимемося, що це лише перший із багатьох успішних кроків Олексія Яремія у новому для нього класі на змаганнях за кордоном. І незабаром він, як і інші українські картингісти, зможе значно активніше виступати на міжнародній арені. Головне, щоб над нашою країною знову запанувало мирне небо і тоді все справді «Буде Україна!»…