Государственная фискальная служба обещает по всей строгости Закона наказывать «владельцев» нерастаможенных авто с просрочкой транзита
Скільки в Україні нерозмитнених машин із простроченим транзитом? Хто і як покриває ввезення нерозмитнених авто? Вже не один тиждень ширяться чутки про полювання на автомобілі на іноземних номерах, але поки що боротьба з нерозмитненими авто в Україні більше схожа фарс, ніж на реальну загрозу. Хоча подекуди користувачів машин іноземної реєстрації намагаються штрафувати.
Не менш цікавою є інформація про видалення записів про переміщення транспортних засобів. Якщо коротко, митники користуються електронною базою АСМО “Інспектор”. З її допомогою вносяться дані про іноземця (який ввозить авто) і про самий транспортний засіб. За законом він може ввезти тільки один автомобіль. Після спроби ввезення ще однієї машини, в системі спрацює так званий автоматичний ризик “АСАУР”. Але є в нашій країні митники-шахраї, які за необхідності «стирають» ПІБ потрібної людини, замінюючи інформацію неіснуючими прізвищем та/або паспортними даними (залежить від спрацювання програми ризиків). Після здійснення махінацій, «липові» ініціали знову видаляють.
Щоправда, не треба виключати тих варіантів, коли перевірки і «чистки» можуть бути спрямовані проти конкретних осіб або митних пунктів. З іншого боку, треба визнати, що учасники махінацій в нашій країні страждають набагато рідше, ніж наївні пересічні громадяни, які виявили бажання заощадити або обзавестися іномаркою мрії, яка в ЄС і задарма нікому не потрібна. Хто в цій ситуації правий, і чи судити в такій ситуації за ухилення від податків – кожен для себе може вирішувати сам, але не варто забувати про Закон. Навіть якщо він не працює сьогодні, а за його порушення сусіда і брата ніхто не покарав, це зовсім не означає, що Закон раптово не почне працювати завтра…