Водіїв пасажирського та вантажного транспорту змусять повторно складати іспити на права
Міністерство інфраструктури України запропонувало внести зміни до Порядку підтвердження професійної компетентності водіїв транспортних засобів, які надають послуги з перевезення пасажирів і вантажів. Пов’язано це з тим, що останнім часом почастішали ДТП за участю перевізників. Причому 85% із них виникають через помилки водіїв, пов’язані з необізнаністю або відсутністю належних навичок, а також порушення ними законодавства.
Крім того, метою ініціаторів стало підвищення ефективності споживання ресурсів і зменшення шкідливого впливу транспортних засобів на навколишнє середовище. Також слід відзначити той факт, що з 2020 року відповідно до Хартії якості міжнародних автомобільних вантажних перевезень у системі багатосторонньої квоти ЄКМТ, водії мають підтверджувати свою компетентність шляхом пред’явлення кваліфікаційної картки.
Зокрема на сайті відомства з’явився проект наказу, в якому викладено нові норми, що стосуються водіїв транспортних засобів із посвідченнями категорій С, СЕ, С1, С1Е, D, DE, D1 і D1E. У разі ухвалення цього документа, перевізникам доведеться кожні п’ять років проходити навчальні курси і повторно складати іспити. Тривалість цих курсів становить від 35 до 280 годин. Щодо іспиту, то він міститиме близько 60 запитань, на які і потрібно буде відповісти, щоб підтвердити свою кваліфікацію.
Проект наказу наразі перебуває на стадії обговорення. Однак ґрунтуючись на вищевикладених фактах, сумнівів у тому, що його буде ухвалено, майже не залишається.