X

Обов’язковий техогляд та інші сюрпризи для українських водіїв і перевізників

В ближайшие три года новым законопроектом Мининфраструктуры предлагаются амбициозные нововведения: забытый, но такой родной техосмотр, контрольное оборудование и Свидетельство компетенции для перевозчиков

Міністерство інфраструктури України опилюднило для обговорення законопроект

№ 7317 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері забезпечення безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, з іншого боку”

Головна мета законопроекту – знизити аварійність на дорогах і привести українське законодавство у відповідність до європейського.

Повернення техогляду в Україні

Відповідно до законопроекту, в Україні пропонують повернути обов’язкові регулярні техогляди транспортних засобів з 1 січня 2022 року. Огляд приватних легкових автомобілів відбуватиметься кожні два роки, але, незалежно від цього графіка, техогляд слід буде проходити під час реєстрації або перереєстрації транспортного засобу і зміни його власника, переобладнання ТЗ, а також у разі виїзду за межі митного контролю України.

Проект закону передбачає огляд транспортних засобів спеціально підготовленими фахівцями на акредитованих СТО за такими параметрами:

  • гальмівні вузли і кермове управління;
  • зовнішня світлотехніка;
  • покришки і колеса;
  • пропускна здатність скла;
  • газобалонне обладнання;
  • ідентифікація встановлених систем і обладнання;
  • перевірка систем і компонентів щодо безпеки дорожнього руху та охорони довкілля.

Тахографи в Україні

Комерційні ТЗ, які здійснюють міжнародні вантажні та пасажирські перевезення, згідно із законопроектом, повинні бути обладнані тахографами з 1 липня 2019 року, а комерційний транспорт, який здійснює внутрішні перевезення, – з 1 березня 2019 року.

 

Європейське законодавство передбачає обов’язкове оснащення комерційного транспорту тахографами, що дозволяють стежити за дотриманням швидкісного режиму, графіка праці і відпочинку водіїв, фіксувати пройдену відстань.

Транспортні засоби, зареєстровані до 16.06.2010 передбачається обладнати аналоговими або цифровими тахографами, після 16.06.2010 – тільки цифровими.

Дозвіл на перевезення пасажирів

Для водіїв комерційного транспорту законопроект пропонує введення Свідоцтва про професійну компетентність, яке разом зі Свідоцтвом про придатність ТЗ до експлуатації додається до переліку обов’язкових документів водія, у разі відсутності яких передбачається штраф 1700 грн або позбавлення права керування терміном до 6 місяців.

З 1 січня 2020 року Свідоцтво про професійну компетенції повинні мати водії комерційного транспорту, що здійснює міжнародні пасажирські і вантажні перевезення. Для внутрішніх перевезень – з 1 січня 2022 року.

Громадське обговорення законопроекту триватиме до 8 листопада 2018 року, після цього проект закону узгодять у Кабміні і внесуть до Верховної Ради.

Читайте також:
Міністерство внутрішніх справ пропонує українцям інспектувати сервісні центри