X

Новий закон про розмитнення: чого чекати власникам “євроблях”

Депутаты не намерены исключать коэффициент возраста авто из формулы растаможки, так что дешевой растаможки ждать не стоит

Питання з автомобілями на іноземній реєстрації, а також доступним розмитненням, досі залишається відкритим. І це незважаючи на те, що упродовж кількох днів проходили акції протесту під стінами Верховної Ради. Щоб заспокоїти мітингувальників, уряд пообіцяв розглянути і направити на голосування законопроект № 3704. Однак Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики України відмовився підтримувати цей проект закону, оскільки документ суперечить інтересам держави. Натомість пообіцяли найближчим часом розробити новий закон, який би влаштував усі сторони.

І ось, стали відомі подробиці перших засідань з цього питання. Пропозицій багато, але всі вони йдуть у розріз з тими, що були прописані в розробленому активістами законопроекті. Зокрема, депутати пропонують зберегти коефіцієнт на вік автомобіля. Що старша машина, тим він буде вищим. Тобто ввозити в країну старі машини буде економічно невигідно.

Базою оподаткування, тобто сумою, від якої рахуватимуть єдиний платіж, стане ціна конкретної моделі авто в рік виготовлення, помножена на коефіцієнт віку. Визначатимуть цю вартість на підставі даних виробника. Наприклад, якщо порахувати за цією системою вартість розмитнення авто 2005 року випуску за 30 000 євро (новим), отримаємо цифру в 3450 євро. Поки що закон складно назвати доступним і спрямованим на зниження податків. Причому якщо розмитнити авто з такими показниками зараз, вийде дешевше.

Однак у документі немає ні слова про те, як будуть розраховувати вартість платежу, якщо не вдасться отримати початкову ціну авто від виробника. Не забули про машини, куплені на аукціонах. Тут все просто, під час їхньої легалізації ціну можна буде підтвердити відомостями з аукціону. Тобто депутати залишили “лазівки”, які дадуть змогу обходити цей закон. В результаті це призведе до створення сотень інтернет-аукціонів у країні.

Читайте також:
В Украине начали бесплатно раздавать "евробляхи"

А стосовно “євроблях”, уже ввезених в Україну, то для них чиновники запропонували схему з розстрочкою на 36 платежів. Військовослужбовцям, які підтвердять своє перебування в зоні бойових дій у момент, коли діяла система «пільгового» розмитнення, пропонують знижку в 50%. Ті, хто стоїть у черзі на отримання автомобіля, зможуть ввезти один транспортний засіб з нульовими податками, але за умови, що вони знімуться з такої черги.

Загалом, поки що майбутній законопроект має приблизно такий вигляд. Що з цих пунктів і в якій редакції увійде в закон, наразі не зрозуміло, адже чиновники відвели на його розробку ще два тижні. Можливо, ситуація зміниться, але в якому ключі — покаже час.