В Україні вперше оцінять – скільки коштує життя людини
У країнах Європи вже давно існують цифри, що визначають вартість життя людини, що загинула в ДТП. Зокрема, за оцінками Світового банку ця сума становить 1 млн євро. А ось в Україні такої цифри поки що немає. Про це повідомили в четвер, 16 червня в Києві на прес-конференції, присвяченій початку розробки першої в історії нашої країни методики оцінювання вартості людського життя.
За словами керівника підкомітету з безпеки дорожнього руху, народного депутата Ігоря Діденка, Україна втрачає 4% ВВП унаслідок загибелі людей у ДТП. Зусиль поліції для зменшення аварійності недостатньо, адже їхня основна функція – забезпечення правопорядку та контролю за дотриманням правил учасниками руху, а от усім іншим має займатися Кабмін. «Основна причина високої аварійності та низького рівня дорожньої безпеки – відсутність координації державних органів, задіяних у сфері дорожнього руху. Світова практика засвідчує – для досягнення належного рівня безпеки, по-перше, потрібна політична воля перших осіб країни (щоб вони перейнялися цією проблематикою), а по-друге, – обов’язково потрібний орган, який координував би роботу міністерств і відомств у цій сфері, а також розробив довгострокову стратегію розвитку безпеки дорожнього руху в Україні і контролював її впровадження», – заявив нардеп.
У страховій сфері фігурує сума 200 тис. грн, яку можуть компенсувати страхові компанії згідно із законом «Про обов’язкове страхування» (так звана «автоцивілка») у разі заподіяння шкоди життю та здоров’ю людини, якої та зазнала внаслідок ДТП. Утім, ця цифра зовсім не співвідноситься з об’єктивною вартістю людського життя – це лише максимальна сума, яку можуть компенсувати страховики на лікування постраждалого в аварії. Більше того, за словами представника компанії «GRAWE Ukraine», якщо людина померла внаслідок ДТП – це зовсім не означає, що її родичам заплатять 200 тис. грн – вони можуть розраховувати на компенсацію витрат, пов’язаних із ритуальними послугами.
За оцінками міжнародних експертів у сфері безпеки руху, щорічно Україна втрачає понад $4 млрд унаслідок загибелі людей у ДТП. Річ у тому, що левова частка загиблих – найпродуктивніша частина населення віком від 25 до 40 років. Тобто найбільш працездатні люди, які приносять реальний дохід державі від своєї діяльності. Внаслідок їхньої смерті економіка країни недоотримує кошти, а за умови травмування і втрати працездатності навпаки – з казни і гаманців родичів витрачаються чималі гроші на лікування і часом тривалу реабілітацію.
Саме тому дуже важливо розробити і впровадити в Україні методику оцінки вартості людського життя для того, щоб гармонізувати діяльність у сфері забезпечення дорожнього руху. «Знати скільки ми коштуємо і планувати на базі цього видатки бюджету на безпеку руху – це загальноприйнята практика в цивілізованому світі. Ми, нарешті, маємо продемонструвати світовій спільноті, всім партнерам та інвесторам України наш вектор на адекватність», – заявила координатор цього дослідження і керівник програми з запобігання дорожньо-транспортному травматизму серед дітей і молоді «Traffic Challenge» Ольга Дробишева.
За її словами, в розробці методології буде задіяно цілу низку науково-дослідних інститутів України, а в як консультантів залучено міжнародних експертів. Закінчити свою роботу і озвучити результати дослідження автори проекту планують вже через три місяці.
Кабмін придумав примітивний, але ефективний спосіб, як зменшити аварійність в Україні
Знайдено реальний шлях скорочення аварійності в Україні
Безпекою дорожнього руху займуться фахівці