Вполне возможно, что в ближайшие годы дорожная инфраструктуры Украины существенно изменится. В частности: круговые перекрестки заменят обычные, места концентрации ДТП устранят непривычным способом, а привычные пешеходные переходы обустроят по-новому.
Про такі практично наполеонівські плани реорганізації дорожньої інфраструктури України повідомив міністр відповідного відомства Володимир Омелян на спеціальному засіданні уряду, присвяченому безпеці дорожнього руху. Так, за його словами Міністерство інфраструктури спільно з «Укравтодором» розробило план заходів, заснованих на Стратегії безпеки руху 2017-2020 рр. Ці заходи базуються на принципі взамного функціонування системи чотирьох «E»: Engineering (інженерна справа), education (освіта), emergency (екстрена допомога) і enforcement (правоохоронний нагляд).
Так, зокрема, як роз’яснив Володимир Омелян, екстрена допомога передбачає створення у нашій країні швидкої медичної допомоги постраждалим у ДТП, що дасть змогу рятувати значно більше людських життів.
Правоохоронний нагляд матиме сконцентруватися на вирішенні чотирьох важливих завдань: контролю швидкості, стану водія на предмет сп’яніння, технічної справності транспорту і навантаження на дороги.
Освіта – передбачає докорінну зміну принципів підходу до навчання учасників руху. Формування безпечної поведінки на дорозі і усвідомлення ризиків проводитиметься ще з юного віку – з дитячих садочків.
Найцікавіше – це інженерна справа. За словами міністра інфраструктури України насамперед буде проведено повне оновлення технічних стандартів для ремонту і будівництва доріг для того, щоб наші дороги стали не тільки рівними, а й безпечнішими для руху. Так, зокрема, для зниження аварійності «Укравтодор» пропонує передусім облаштувати щонайменше 500 кільцевих розв’язок замість нинішніх нерегульованих перехресть, а також – щонайменше 1 тис. надземних і підземних пішохідних переходів.
«Дуже доречно, що саме Верховна Рада ухвалила закон, що визначає європейські правила проїзду кільцевих перехресть, де перевагу має транспорт, який вже рухається по колу. Але на сьогодні ще чимало водіїв плутаються – хто на такому перехресті їде головною дорогою, а хто має поступатися», – наголосив Володимир Омелян.
Крім цього, також планується:
– будівництво об’їзних доріг у стороні від населених пунктів;
– інженерна ліквідація місць ДТП;
– впровадження інтелектуальних транспортних систем керування рухом;
– будівництво дорожніх пристроїв, що дають змогу автоматично зважувати транспорт, який проїжджає.
– заміна застарілих розділових огорож та інші інфраструктурні заходи.
А ще “Укравтодор” пропонує зменшити швидкість руху в містах до 50 км/год. За словами керівника цього відомства Славоміра Новака, такий захід дасть змогу суттєво підвищити безпеку, що підтверджує багаторічний європейський досвід,зокрема і Польщі.