
Як впливають на безпеку їзди зношена ходова і контрафактні запчастини
До другого після купівлі нового авто техобслуговування з’являється зношення, і ефективність шасі починає зменшуватися. При цьому автомобіліст може і не помічати цього факту. Коли ж зношення стає очевидним, виникає питання, що брати на заміну?
“Не впорався з керуванням” – цю фразу ми нерідко чуємо після ДТП з тяжкими наслідками. Технічна екпертиза таких пригод стверджує, що виною двох третин випадків є несправність підвіски, ще третина припадає на гальма.
Якщо зношення кульових з’єднань в підвісці водій легко відчуває, то зношення амортизаторів є тривалим і непомітним. Прогледівши перехід через його критичну межу, навіть досвідчений автомобіліст поступово звикає підрулювати під час їзди навіть рівною дорогою. Тим часом, колеса починають втрачати контакт із дорогою, зменшується стійкість, що особливо критично на поворотах. Дефектні амортизатори збільшують гальмівний шлях, особливо в парі з АБС. Укупі з втратою керованості це в підсумку призводить до цілковитої відмови гальм під час об’їзду перешкоди, а ризик аквапланування зростає багаторазово.
І елементи підвіски, і гальмівної системи в Україні підлягають обов’язковій сертифікації, як критично важливі для гарантування безпеки їзди. Однак з 1 січня 2016 року українська митниця більше не вимагає пред’явлення сертифіката на відповідність стандартам із безпеки на ввезені запасні частини для автомобілів. Комітети із захисту прав споживачів також більше не інспектують продавців запасних частин. Таким чином з’явилася серйозна небезпека наповнення ринку виробами неякісними і небезпечними. За інформацією органу з сертифікації, тільки великі постачальники запасних частин дорожать репутацією і продовжують пред’являти свій товар на сертифікацію.
Цей факт важливо враховувати під час купівлі, оскільки у продажу можна знайти чимало підробок. Контрафактний товар везуть до нас, як правило, з Китаю. Як стверджують незалежні експерти, низька ціна на ці вироби найчастіше не є вигідною: використаний у виробництві метал і методи його опрацювання і укріплення не дають їм змоги служити і половину терміну оригіналу. Не кажучи вже про характеристики, наприклад, робочих рідин амортизаторів, які неможливо підробити.
Вигода є ще більш сумнівною, якщо враховувати вплив контрафактних запасних частин на інші елементи конструкції автомобіля. Так, ксенонові лампи-підробки не тільки гірше світять і сліплять інших водіїв, а й випалюють відбивачі фар, що перетворюється згодом на потрійні витрати для власників.
Пам’ятайте, що технічний стан вашого автомобіля більше не є турботою ДАІ, його техогляд на вашій совісті. Ефективність гальмування, курсова стійкість, якість освітлення нічної дороги – тепер за все це відповідаєте ви. Економте бензин, але обходьте стороною дешеві запасні частини. Особливо ті, які мімікрують під відомі бренди. Ви ж не готові довірити своє життя кому попало?
Купуючи гальмівні колодки, звертайте увагу на їх маркування. Символ “90 R” свідчить, що виріб пройшов випробування і відповідає європейським стандартам безпеки.
Найбільша небезпека купити контрафакт загрожує під час інтернет-купівлі. Але і купуючи в автомагазині, з упаковки важко ідентифікувати підробку. Виробники оригіналу змушені шукати можливість маркувати свій товар, наприклад, голограмами.