Опавшие листья – неотъемлемый элемент красоты осеннего пейзажа, излюбленный объект съемки фотографов. Однако большое количество влажной листвы может представлять серьезную опасность для автомобилистов. К такому выводу пришла группа инженеров Ford.
Дехто вважає, що листя на дорозі не менш підступне, ніж сніг. Але чи справедливе це твердження насправді, з наукової точки зору? Група інженерів Ford провела унікальний експеримент, щоб відповісти на це запитання.
Отримати дані про кермування на снігу було легко — Ford накопичив величезний обсяг інформації на цю тему під час зимових тестів у скандинавських країнах. Але досліджень на тему слизькості листя ніколи раніше не проводили. Щоб виправити це, команда інженерів Ford покрила ними випробувальний трек на полігоні компанії в Бельгії. Після цього до справи долучили спеціальний прилад, що визначає коефіцієнт ковзання покриття. Для отримання його показників необхідно проїхатися досліджуваною поверхнею.
Під час випробувань інженери виявили, що в деяких випадках листя не поступалося у слизькості снігу. Коефіцієнт тертя ковзання (слизькості) вимірюється в µ (мю). Що більш слизькою є поверхня, то нижче значення мю. Під час експерименту найнижчі показники коефіцієнта тертя становили 0,3-0,4 мю, що є типовими показниками для поверхонь, вкритих снігом.
«Це можна розглядати як кумедний експеримент, але висновки з нього зроблено цілком серйозні, — зазначив Едді Кастіл (Eddy Kasteel), інженер-розробник європейського підрозділу Ford. — Більшість людей знає, що потрібно зменшити швидкість і бути більш обережними, пересуваючись на снігу. Але мало хто настільки уважний до доріг, вкритих листям, хоча вони можуть бути такими ж слизькими».