Страховые компании и юристы в один голос говорят, что новые правила дорожного движения в Украине 2017 ухудшат и без того печальную статистику ДТП
Насамперед, йдеться про нові правила проїзду кругових перехресть, які вже узаконили.
Однак на українських автомобілістів може чекати ще один сюрприз – дозвіл повороту на червоний без стрілки. Причому і направо, і наліво.
Коли дозволять проїзд на червоне світло без стрілки (і чи дозволять) поки що говорити зарано, адже відповідний законопроект направлено на розгляд Верховної Ради. Але вже можна сказати точно – нововведення розділило водіїв на два табори. Одні впевнені, що давно час так зробити. Інші ж, навпаки, вважають такі нововведення неприйнятними для України.
Для початку зазначимо кілька ключових моментів, які прописані в проекті закону.
- Пропонується дозволити поворот направо на заборонний сигнал світлофора навіть на тих перехрестях, де немає зеленої стрілки.
- Поворот ліворуч під червоний хочуть дозволити не (!) на всіх перехрестях, а тільки на виїзді з дороги з одностороннім рухом, якщо на перехресній ділянці теж є режим одностороннього руху. В принципі, таке правило вже існує, але воно працює тільки, коли їдеш «під стрілку».
- Здійснювати правий або лівий поворот на червоне світло можна тільки в разі надання переваги руху пішоходів і без створення перешкод для інших учасників дорожнього руху, а також із зупиненням перед виконанням маневру.
У принципі, все логічно, правильно і для всіх вигідно з фінансової точки зору. Держава економить на виготовленні та встановленні «зелених стрілок», а водії економлять на пальному. Та й заторів, як розраховують автори проекту, має поменшати. Але чи так буде насправді?
За нинішніх правил повороту на червоний під стрілку, українських водіїв можна умовно поділити на 5 категорій:
- Має намір їхати прямо, але стає під стрілкою і не звертає уваги ні на кого.
- Має намір їхати прямо, але стає під стрілкою, а, побачивши в дзеркалі автомобіль з увімкненим поворотником, намагається зрушити, щоб звільнити проїзд.
- Стає за тим, хто стоїть під стрілкою, і, увімкнувши поворотник, терпляче чекає.
- Стає за тим, хто стоїть під стрілкою, і, увімкнувши поворотник, наполегливо сигналить.
- Стає в середній смузі, але бачить стрілку і намагається вклинитися перед тим, хто стоїть під стрілкою.
А якщо стрілки приберуть і дозволять повертати скрізь, однозначно будуть ті, хто захоче здійснювати маневри на червоний навіть там, де це заборонено. Плюс до цього деякі категорії водіїв, які люблять висловлювати свої емоції всілякими способами, поза сумнівами «вимагатимуть», щоб їм поступилися дорогою. Хоча, наголосимо, навіть зараз наявність зеленої стрілки не (!) зобов’язує автомобіліста від’їжджати, щоб звільнити проїзд тому, хто стоїть позаду.
До чого це призведе? Якщо не буде жорсткого контролю порушень (бажано фото- і відеофіксації), на перехрестях можуть початися справжні «шахи», і тоді вийде щось на кшталт цього:
Прикладом тому є перехрестя біля вулиці Жилянської у Києві, де в годину пік потрапити під зелену стрілку хочуть мало не всі, хто стоїть у середньому або навіть у правому ряду.