X

Чим небезпечне навіть незначне перевищення швидкості

Зарубежные эксперты по безопасности дорожного движения уже давно выяснили, что даже незначительное превышение скорости движения может обернуться очень серьезными последствиями. Причем смертельно-опасным может обернуться, казалось бы, несущественный «плюс» в 10 км/ч. При этом снижение скорости на подобную величину заметно сокращает риски гибели и травм.

Що швидше їде автомобіль, то вища ймовірність ДТП і ризик отримання травм або смерті водія, пасажирів та інших учасників руху. Причому, під час досліджень було встановлено, що навіть незначне перевищення швидкості відіграє роль в умовах міської їзди. А пояснюється це складністю такого руху, що погіршується високою інтенсивністю транспортного потоку, насиченою дорожньою інфраструктурою, наявністю пішоходів, мото- і велотехніки тощо. А от на автомагістралях перевищення швидкості менш значуще. Так, наприклад, при перевищенні автомобілями середньої швидкості руху транспортного потоку на 10 км/год частота аварій зростає на 5%, тоді як перевищення на 20 км/год збільшує кількість аварій у межах вже на 30%! При цьому для заміських доріг цей приріст менш вагомий.

Слід врахувати, що навіть незначне перевищення швидкості не тільки впливає на можливі ризики виникнення ДТП, але що ще суттєвіше – загрожує кардинальним підвищенням можливої загибелі пішоходів у разі наїзду машини. Важливо врахувати, що від швидкості, на якій стався удар, безпосередньо залежать наслідки події. Так, в ході досліджень доведено, що під час зіткнення машини з людиною на швидкості в 40 км/год гинуть до 20% пішоходів, тоді як при 60 км/год кількість смертних випадків зростає до вражаючих 85 %. Крім цього, вчені також виявили залежність між швидкістю і серйозністю травм, нанесених пішоходам. Так, зокрема, при наїзді автомобіля на пішохода при швидкості в 20 км/год він найчастіше дістане легких травм, при 30-40 км/год – можливі випадки інвалідності і летального результату, тоді як після 55 км/год – смерть людини практично неминуча. Фахівці у сфері безпеки встановили, що загальне зниження середньої швидкості руху транспортного потоку на 10 км/год здатне зменшити кількість ДТП із постраждалими на 20 %, а із загиблими – на 35 %.

Завдяки результатам подібних досліджень для підвищення безпеки руху в населених пунктах багатьох європейських держав введено більш суворі швидкісні обмеження, ніж у країнах СНД і Україні – 50 км/год. Утім, нещодавно до Верховної Ради було подано законопроект, що передбачає зниження максимально допустимої швидкості руху у місті з 60 до 50 км/год.

.