Специалисты ведущих исследовательских университетов США подтвердили на примере распознания дорожных знаков, что системы автопилота еще несовершенны.
Сьогодні безпілотні автомобілі тільки починають входити в наше життя – в деяких країнах вже почалася пробна експлуатація невеликих шатлів. Про масовий вихід таких машин на дороги говорити поки що рано – і передусім через питання безпеки. Свою ложку дьогтю внесли і кілька аварій з автопілотом електромобілів Tesla, що призвели до ДТП.
Фахівці провідних дослідницьких університетів штатів Мічиган, Вашингтон, Нью–Йорк і Каліфорнія перевірили, наскільки точно системи автономного керування зчитують дорожні знаки в нестандартних умовах. Передусім це стосується їх графіки, яка може бути пошкоджена погодними умовами або в хуліганських цілях.
Для прикладу було взято дорожній знак Stop. На одному з них намалювали різнокольорові прямокутники, на другому – нерозбірливі написи, а на третьому – затемнили загальне зображення. У всіх випадках система автопілота сприйняла «Стоп» як знак обмеження швидкості.
Ще один приклад – знак зі стрілкою «Поворот тільки праворуч». Стрілочку видозмінили невеликими квадратиками. В результаті цього автопілот сприйняв знак як «Стоп». На відміну від першої помилки, друга менш небезпечна, але тенденція очевидна.
У дослідженні не брали участі системи автопілота конкретних виробників, випробування проводили на рівні типових алгоритмів.