Судиться из-за плохих дорог рискуют единицы, ведь подобные процессы сложные и требуют скрупулезного подхода к сбору доказательств.
Українські дороги, мабуть, у найбільш жалюгідному стані за останні роки. Весна зустріла українців мільйонами ям на дорогах, адже разом зі снігом зійшов і асфальт. Так що вже найближчим часом на СТО можна очікувати справжній аншлаг, а у шиномонтажів і зараз роботи вистачає.
Ремонт ходової авто через яму на дорозі – справа не з дешевих, особливо якщо йдеться про дорогі моделі преміум-класу. Але витрачені кошти можна повернути, якщо вчинити так, як це роблять у цивілізованих країнах – вимагати через суд компенсації від дорожньої компанії. Дороги роблять за наші з вами сплачені податки.
Однак хоча незадоволених дорогами багато, судитися з власником дороги намагаються одиниці. Звісно, судовий процес займає багато часу, нервів і коштів, та й докази потрібні «залізні».
Для тих, хто все ж таки вирішить вимагати компенсації, «Автоцентр» проводить невеликий лікнеп.
Якщо через ями на дорогах сталася ДТП, або автомобіль дістав пошкодження, спочатку необхідно задокументувати цей факт. Звісно, для цього необхідно викликати поліцію і не чіпати автомобіль до приїзду правоохоронців.
У разі, якщо на авто оформлене КАСКО, необхідно викликати і страхового комісара. Якщо в наявності тільки поліс автоцивілки, викликати страховика є сенс тільки за умови пошкодження іншого авто або завдання збитку третім особам.
Під час документування ДТП слід наполягти, щоб у протоколі було зазначено стан дорожнього полотна, а також ширину і глибину ям, які стали причиною інциденту. Якщо аварія сталася в темний час доби (або яма була прихована в калюжі), необхідно зазначити в протоколі, що водій об’єктивно не зміг виявити перешкоду.
Це важливо, адже причина аварії відіграє ключову роль у суді. Ось чому за можливості намагайтеся уникнути згадки в протоколі про недотримання дистанції і перевищення швидкості. І вимагайте згадки ст. 140 КУпАП, в якій прописана відповідальність дорожників за порушення правил і стандартів утримання доріг.
До речі, законодавство вимагає усунення ями на дорозі протягом 1-10 діб – залежно від її розміру і категорії дороги.
Звісно, необхідно зробити якомога більше знімків і пошкодженого авто, і ділянки дороги з вибоїнами, де сталася ДТП. Стане в пригоді і відео з реєстратора. Свідки та очевидці – ще один важливий момент. Що більше доказів, то краще.
Слід спробувати викликати представника власника дороги, щоб той склав акт обстеження ділянки. Хоча, відверто кажучи, сильно сподіватися на його приїзд не варто. В цьому разі можна спробувати скласти адміністративний протокол на власника дороги.
Наступний етап – збір доказів заподіяної шкоди. Необхідний акт експертизи про характер пошкоджень автомобіля або завданий збиток іншим особам чи їхнім авто.
З усіма зібраними доказами і документами слід звертатися із заявою про порушення справи за фактом адміністративного порушення за місцем реєстрації. Результатом має стати адміністративний позов про протиправну дію/бездіяльність суб’єкта владних повноважень.
Ще один позов до суду про відшкодування матеріальної шкоди – можна подавати як за місцем реєстрації відповідача (власника дороги), так і за місцем ДТП. Підготуйтеся до того, що судовий процес буде довгим і виснажливим. Але насправді довести свою правоту і виграти суд через ями на дорозі цілком реально.