X

Реформування дорожньої галузі : що зробив Кабмін за 100 днів

Нынешний состав Кабинета министров Украины подвел итоги деятельности первых ста дней работы. Какие же реформы проведены в дорожном хозяйстве?

З огляду на нинішній склад Кабінету Міністрів України, за 100 днів він зробив чимало для реформування дорожньої галузі.

Почнемо з того, що Кабмін збільшив обсяги фінансування дорожнього господарства в 2016 році.

513,6 млн грн були спрямування на погашення заборгованостей перед підрядники за дорожні роботи у попередні року.

4,0 млрд грн направлено на реконструкцію українських доріг – за рахунок залишків коштів, залучених Укравтодором під гарантії уряду в попередні роки.

1,5 млрд грн виділені на поточний дрібний ремонт та утримання автодоріг. Ці кошти раніше передбачалося використовувати на виконання боргових зобов’язань за кредитами.

Ще один важливий крок Кабміну з реформування дорожнього господарства це створення Державного дорожнього фонду. Наразі разом з депутатами вже розроблені відповідні законопроекти.

 

Дорожний фонд мають наповнити:

– Акцизний податок з вироблених в Україні, а також ввезених в Україну підакцизних товарів у частині нафтопродуктів і транспортних засобів.

– Ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них

– Плата за проїзд автомобільними дорогами ТЗ, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

– Концесійні платежі за передачу автомобільних доріг загального користування державного значення у концесію.

– Плата за проїзд платними автомобільними дорогами загального користування державного значення

– Кредитні кошти іноземних держав і міжнародних організацій, залучені державою або під держгарантії

Ключовим моментом у реформуванні дорожньої сфери стало впровадження габаритно-вагового контролю. Майже два роки його в Україні не проводили. Тільки за три місяці цього року за підсумками роботи Укртрансбезпеки перевірено 41 639 транспортних засобів, з яких 1224 були з порушеннями вагових параметрів. Було зафіксовано випадки трикратного перевищення вагових параметрів автопоїздів – везли 130 т замість дозволених 40 т.

З нарахованої плати за проїзд на 434 тис. євро, вже сплачено близько 706 тис. грн. Накладено штрафи на суму близько 467 тис. грн, вже перерозподілено в держбюджет 172 тис. грн.

Завдяки впровадженим заходам щодо недопущення руйнування автомобільних доріг загального користування очікується економія бюджетних коштів на рівні 2 млрд грн, які можна буде спрямувати на розвиток дорожньої сфери.