Разговоры о появлении в Украине платных автодорог ведутся давно, однако процесс тормозится. Как решить проблему поведал Министр инфраструктуры Владимир Омелян.
Платні автодороги в Україні поки що не будують, проте ситуація може зрушитися з мертвої точки. Анонсований раніше проект першої платної дороги «Львів – Краковець» може бути реалізований. Як заявив в інтерв’ю «Бізнес Цензор» міністр інфраструктури Володимир Омелян, для цього необхідно вирішити дві проблеми.
По-перше, потрібен новий закон про концесію. У 2017 році є шанси його ухвалити. Тільки в цьому разі вдасться залучити серйозних інвесторів для будівництва. Друга проблема – це низький трафік. За словами міністра, це пов’язано з поганою якістю доріг. Якщо траси будуть з хорошим покриттям, то їздитимуть на них більше, а отже – платні автодороги будуть вигідними.
А стосовно ремонту автодоріг, то Володимир Омелян зазначив, що у 2017 році на ці цілі очікується залучити понад 30 млрд грн. Це і бюджетні 14 млрд, і додаткові 15 млрд грн за рахунок виплат Нацбанку і ще кілька мільярдів митних відрахувань. Таким чином заплановано відремонтувати 2,5 тис. км полотна, що в два з гаком рази більше, ніж в 2016 році.
Володимир Омелян також розповів про реформування ДАК «Українські автомобільні дороги». Головне завдання – децентралізація «Укравтодору» і передача доріг на місцевий рівень. Районні та обласні відділення ДАК можуть залишитися в якості муніципальної служби, потрібно лише залучати інвестиції і проводити належний ремонт місцевих автодоріг.