Названо вартість проїзду платними дорогами України
Про будівництво в Україні платних автомагістралей говорили протягом останніх кількох років. Цю ідею лобіював ще колишній уряд, але далі розмов справа не пішла. Протягом 2020 року було зроблено багато чого, щоб концесійні дороги стали реальністю. Останнє рішення, яке стосувалося вартості, було ухвалено 23 грудня.
Згідно з документом, оприлюдненим депутатом Верховної Ради від партії “Європейська солідарність” Олексієм Гончаренком, ставка плати за кожен кілометр проїзду такими дорогами буде обчислюватися в євро. Її розмір безпосередньо залежатиме від типу транспортного засобу:
- для мотоциклів із причепом (коляскою) і без нього, легкових автомобілів – 0,023 євро;
- для легкових автомобілів з причепом, мікроавтобусів з кількістю місць для сидіння до 10 (разом з водієм), вантажних авто з дозволеною максимальною масою до 3,5 т – 0,023 євро;
- для вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою від 3,5 до 12 т, автопоїздів із дозволеною максимальною масою до 12 т, автобусів з кількістю місць для сидіння від 10 до 29 і з дозволеною максимальною масою щонайбільше 12 т – 0,045 євро;
- для вантажних авто і автопоїздів з дозволеною максимальною масою понад 12 т, автобусів із кількістю місць для сидіння більше 29 і з дозволеною максимальною масою більше 12 т – 0,133 євро.
Як повідомлялося раніше, в Україні мають намір облаштувати шість концесійних доріг. Їх загальна протяжність досягне 1500 кілометрів. Розмір інвестицій в ці траси досягає 2 млрд доларів. До числа потенційно платних доріг увійшли:
- ділянки дороги М-03 від Борисполя до Полтави;
- частина дороги М-06 від Києва до Рівного;
- маршрут від Дніпра до Кривого Рогу та Миколаєва (М-04, Н-11);
- маршрут Ягодин-Ковель-Луцьк (М-07, М-19);
- маршрут Харків-Дніпро-Запоріжжя (М-29, M-04, M-18);
- частина дороги М-14 від Херсона до Миколаєва.