Дорожнє будівництво в Україні: озвучені цікаві цифри
Із 11 до 13 листопада у виставковому комплексі “КиївЕкспоПлаза” проходить форум дорожнього будівництва “Автодорекспо 2020”, на якому можна побачити новітні зразки спеціалізованої техніки, а також взяти участь у цікавих конференціях.
На церемонії офіційного відкриття форуму взяв участь і голова “Укравтодору” Олександр Кубраков (на фото праворуч), який розповів про перебіг виконання програми “Велике будівництво”.
“Поки що рухаємося в межах плану на 2020 рік, який становить 4200 км доріг, 100 штучних споруд і 25 майданчиків WIM (габаритно-вагових комплексів, що працюють в автоматичному режимі). Для порівняння, в 2019 році було тільки 947 км. На наступний рік ставимо завдання 6800 км.
Щодо багатьох об’єктів вже зроблено проектну документацію та пройдено експертизу. Сподіваємося, що наступний будівельний сезон ми не будемо починати як в цьому році, коли за деякі об’єкти взялися тільки в другому півріччі. Тому в 2021 році хочемо відкрити сезон вже в лютому-березні, якщо, звісно, погода дозволить. План стосовно доріг державного значення — 150 штучних споруд. Це насамперед аварійні мости, аварійні шляхопроводи або такі, які перебувають у передаварійному стані.
Чверть об’єктів, які ми зводили цього року, супроводжували компанії, що здійснювали незалежний технагляд. Раніше цю функцію виконували виключно працівники наших служб, і тільки ті об’єкти, які будували за гроші ЄБРР, перевіряли незалежні компанії. З 2020 року такі компанії взялися і за об’єкти, які зводять коштом держбюджету. Так, у 2020 році вони перевірили вже 1400 км доріг.
Серед знакових об’єктів: дорога Н31 Дніпро – Решетилівка, будівництво Київської об’їзної дороги та Кременчуцького мосту, зведення дороги до Одеського порту тощо. Очікується, що в 2021 році під техогляд підпадуть понад 2500 нових доріг. Зазначу, що рівень компаній, які працюють підрядниками в цій справі, підвищується, що не може не радувати.
Тепер докладніше про майданчики WIM. У кожній області до кінця 2021 року має з’явитися щонайменше по три майданчики з комплексами автоматичного габаритно-вагового контролю. План — 60 майданчиків на 2021 рік. Для цього виділено бюджет у розмірі 1,4 млрд грн.
А стосовно експлуатаційного утримання доріг, то в 2020 році ми наближаємося до цифри 500 км із поверхневою обробкою і покриттям ЛЕМС (емульсійно-мінеральні суміші). У 2021 році хочемо вдвічі збільшити цей показник — до 1000 км. Бюджет експлуатаційного утримання на цей рік — 8,3 млрд грн, а на 2021 рік — 9,6 млрд грн. Звісно, цього недостатньо, адже на балансі «Укравтодору» сьогодні перебуває понад 46 тис. км доріг, однак це більше, ніж у попередні роки.
Якщо говорити про супутні галузі, то разом з “Державтотрансндіпроект” ми зробили певний прогноз із точки зору використання матеріалів, необхідних для дорожнього будівництва. Це, наприклад, 1,8 млн т бітуму, 22,9 млн кубометрів щебеню, 1,5 млн т цементу, 40,5 тис. т арматури; 18,2 млн кубометрів піску, 68,5 тис. кубометрів балок, плит тощо. Цього року не раз були випадки, коли не вистачало в наявності арматури, балок та ін.
Зупинимося на придорожній інфраструктурі. Сподіваюся, що цього року ми запустимо перші пілотні проекти, які буде зроблено на основі державно-приватного партнерства. Оскільки сьогодні у нас не вистачає нормальної транспортної інфраструктури — навіть ті об’єкти, які сьогодні будуються і вводяться в експлуатацію за проектами попередніх років, мені особисто не дуже подобаються.
Ми маємо намір підвищити якість проектів, приділяючи більше уваги комфорту і безпеці в придорожніх зонах. Також активно проектуємо TIR паркування — сьогодні будуються вже 10 таких об’єктів. У цьому нас повністю підтримує місцева влада, обласні держадміністрації. Перші пілотні проекти будуть у Полтавській області, однак, звісно, ми не обмежимося тільки цим регіоном.