X

Автоперевізники попереджають: збиральна кампанія під загрозою

Ужесточившийся габаритно-весовой контроль может поставить под срыв работу большинства автоперевозчиков, занимающихся доставкой зерна.

Керівники найбільших автопідприємств України, які займаються перевезенням сільськогосподарської продукції, провели 7 липня консультації з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном, іншими представниками відомства, а також народними депутатами. Вони незадоволені тим, що сьогодні посилено норми габаритно-вагового контролю. Великі штрафи можуть зірвати початок збиральної компанії в країні. Адже не секрет, що багато зерновозів на сьогодні працюють із перевищенням допустимих норм.

Представник однієї компанії, автопарк якої налічує 400 автомобілів, зазначив, що через нинішні драконівські норми щодо маси автопоїздів – 40 т дорогами державного значення і 24 т – регіональними, левова частка його автопарку просто зупиниться. Тому що возити мало, щоб вкластися в норми йому просто не вигідно. Сьогодні в Україні налічується понад 120 тис. вантажівок, зайнятих у сільському господарстві, будівельному сегменті і міжнародних перевезеннях. Обмеження лише щодо повної маси можуть зупинити велику кількість автомобілів. А руйнує дороги не автопоїзд загалом, а колеса. Тут доречніше було керуватися передусім навантаженням на вісь.

Страждають і перевізники молочної продукції. Сучасний автомобіль-молоковоз сьогодні коштує близько 200 тис. доларів. Це фактично мобільна лабораторія. Зрозуміло, що його треба окупити. А машина  має стояти. Тим паче, що через спекотну погоду введено заборону на рух великовантажних автопоїздів у денний час. Наприклад, у Франції для перевізників швидкопсувних продуктів у цьому плані зробили виняток.

У свою чергу міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначив, що 97% доріг в Україні просто немає. Вони руйнуються з катастрофічною швидкістю і їх потрібно терміново ремонтувати. На його думку, якщо перевізники так потребують відстрочення або якогось перехідного періоду для адаптації до нинішніх габаритно-вагових нормам, то тоді і ремонт доріг буде ефективним лише після закінчення його дії. У будь-якому разі в міністерстві відбудуться консультації і з перевізниками, і з народними депутатами, зокрема, щодо нещодавно поданого до Верховної Ради законопроекту №4660-1.

Боротися з перевантаженням на дорогах депутати вирішили по-новому

https://www.autocentre.ua/avtopravo/dorogi/karta-dorig-yakimi-dozvoleno-ruh-vantazhivok-vagoyu-do-40-tonn-301072.html