Питання зі зміною правил складання іспиту на водійське посвідчення порушувалося неодноразово. Вже було внесено деякі корективи, які позитивно позначилися на рівні підготовки водіїв, але цього виявилося недостатньо. Щоб привести українські правила складання іспитів до європейських норм і стандартів, а також зробити їх відповідними сучасному рівню автоматизації, у Верховній Раді зареєстрували законопроект №3569.
“Про внесення змін до Закону України “Про дорожній рух” щодо імплементації законодавства Європейського Союзу про порядок допуску до керування транспортними засобами”.
“Порівняно з іншими країнами Україна має надзвичайно низькі показники безпеки дорожнього руху, що призводить до значних людських та економічних втрат. За роки незалежності в ДТП загинуло 174 тисячі громадян і понад 1,2 мільйона дістали травм. Вирішальним залишається людський чинник зі значним впливом рівня підготовки осіб до безпечного керування транспортними засобами”, — йдеться в пояснювальній записці.
- Законопроект передбачає такі нововведення: теоретична частина іспиту для отримання права керування транспортними засобами має стати ширшою і охоплювати всі аспекти, які можуть знадобитися водієві, а не обмежуватися тільки вивченням ПДР;
- підготовку і перепідготовку майбутніх водіїв мають проводити тільки фахівці, у яких є державний атестат. Підготовка та перепідготовка водіїв категорії С1 і вище має проходити тільки в акредитованих установах, що мають відповідний сертифікат;
- практична частина підготовки майбутніх водіїв має розпочинатися тільки після успішного складання теоретичного іспиту. Крім того, має бути введено особисту відповідальність викладачів за знання учнів;
- викладач із водіння та екзаменатор мають бути двома різними особами. Державні органи зобов’язані контролювати діяльність екзаменаторів із водіння і, у разі неправомірності їх діяльності, анулювати ліцензію;
- у екзаменаторів обов’язково повинна бути страховка на випадок непередбачених ситуацій. Всю практичну частину іспиту слід записувати на відео- й аудіо та зберігати щонайменше три роки.
На думку авторів законопроекту, тільки з введенням особистої відповідальності викладачів і екзаменаторів зможе зміниться рівень знань і умінь українських автомобілістів. Як результат, зменшиться рівень аварійності та смертності на дорогах.