Надійний спосіб не застрягнути в заторі влітку
Активні ремонтні роботи на дорогах влітку супроводжуються заторами. Водії довго стоять у тягучці, що багато в чому зумовлена недоліками в організації руху в проблемних місцях. Часто там, де дві-три смуги транспорту зливаються в одну, виникає не тільки конкретний затор, а й ДТП, конфлікти, нерозуміння – одним словом, втрачений час, зіпсований настрій і додатково «розхитані» нерви.
А все через те, що в таких вузьких місцях (їх ще називають «горлечком пляшки») важко розібратися з пріоритетом руху. Зрозуміти, хто з водіїв здійснює перелаштування, а хто продовжує прямолінійний рух у своїй смузі, тут майже неможливо. А правило правої руки тут недоречне хоча б тому, що за умови його дотримання лівому потоку вдасться влитися в «горлечко» тільки після того як вичерпається правий – тобто ніколи.
Читайте також: Що може статися з машиною, якщо об’їжджати затори
Однак дієвий спосіб давно існує і успішно застосовується в багатьох країнах – зокрема і на законодавчому рівні. Такий спосіб не стояти в заторі називають правилом зіпера (zipper – в англомовних країнах застібка-«блискавка»). Автомобілі з двох потоків зливаються в один потік по черзі – один справа, другий зліва і так далі. Швидкість просування обох потоків порівняно зі стихійним проштовхуванням зростає за рахунок чіткості та передбачуваності процесу: кожен водій бачить, коли настає його черга просуватися вперед, а отже, може завчасно ввімкнути передачу і навіть почати рух з місця.
Виключаються затримки і через взаємну ввічливість двох водіїв, і через надмірну наполегливість. Також ймовірність ДТП та інших непорозумінь у заторі стає істотно меншою.
Цікаво, що українським водіям можна не чекати, коли такий спосіб проїзду вузьких місць – передусім через літні ремонти – буде якимось чином узаконений і позначений дорожніми знаками чи розміткою. Якщо більшість із нас знатиме про правило зіпера, його застосування стане природним і всім зрозумілим у подібних ситуаціях. Давайте спробуємо?