Як правильно перевозити багаж в автомобілі
Літрова пляшка мінералки, що лежить на сидінні, під час раптового зупинення машини зі швидкості 50 км/год, може вдарити по торпедо із зусиллям 42 кг. А якщо замість торпедо ця 2,5-пудова газована вода влучить у потилицю? Найчастіше ми не замислюємося про таку ймовірність і возимо в салоні набагато більші речі.
Щоб нівелювати їх потенційну небезпеку в разі ДТП або різких маневрів, варто дотримуватися кількох правил перевезення багажу. Головне – пам’ятати, що жоден предмет в автомобілі не має лежати просто так, тобто не закріпленим. Бо навіть під час різких маневрів, далеких від аварійних уповільнень чи прискорень, сила інерції рухатиме поклажу в авто. За умови зіткнення є велика ймовірність того, що незафіксовані речі битимуться об усе, що є в інтер’єрі, з силою, яка перевищує їхню масу в 30-50 разів. Таким чином, удар незакріпленої запаски об спинку заднього сидіння за силою може бути близьким до півтонни!
Салон
Найменш бажаний варіант. Важка поклажа небезпечна навіть тим, що може просто придавити пасажирів, причому не тільки в лобових зіткненнях. Також небезпечні і дрібні тверді предмети: за умови екстреного зупинення машини вони продовжують за інерцією рухатися в межах салону з колишньою швидкістю. Хрестоматійний приклад: жерстяна банка коли або пива, що лежить під заднім вікном, під час фронтального зіткнення долітає до вітрового скла і застряє в ньому, як стріла або спис. Тому навіть під час перевезень на короткі дистанції важкі речі треба фіксувати: наприклад, надійно пристібати штатними (або спеціальними – бувають і такі) ременями безпеки.
Багажник
Усі предмети, які не використовуються під час їзди, краще перевозити в багажнику. Вантаж від людей відокремлює сидіння, полиця багажного відсіку, а у седанів – ще й сталева перегородка кузова. Але щоб речі не билися одне об одне і не пошкодилися, їх слід розміщувати щільно, взаємно підпираючи. Найкраще це вдасться зробити в один шар. Найважчий багаж варто класти вниз, габаритні речі не направляти в бік салону, кути ящиків і подібних предметів перекладати чимось м’яким. Якщо є штатні або додаткові перегородки, сітки, які чіпляються за вушка в багажнику, їх обов’язково треба використовувати. Дрібні речі добре возити в підпіллі багажника поруч із запаскою. Всі ємності з рідинами мають стояти пробкою догори. При перевезенні великої кількості вантажу намагайтеся не розкладати спинку заднього сидіння, оскільки вона слугує пасажирам надійним захистом від можливих загроз і з боку багажу.
Перевантаження
Багаж – це не тільки габарити, які потрібно враховувати в салоні, а й маса, що помітно впливає на характер керованості машини, особливо якщо вантаж розміщений поза межами бази або перевищує допустиме виробником значення. Перевантажена машина помітно гірше входить у повороти, неохоче розганяється і гальмує із запізненням. Дані про вантажопідйомність можна знайти в інструкції з експлуатації. Для машин В і С класів вона становить щонайменше за 350-450 кг. Важливо рівномірно розподіляти поклажу в автомобілі. Якщо все корисне навантаження зібрати, наприклад ззаду в багажнику, це погіршить керованість і скоротить життя задній підвісці. За необхідності перевезти вантаж великої маси краще витратити зайві чверть години на його рівномірне розміщення в салоні: крім багажника, розподілити також і на підлозі салону – в ногах у пасажирів, зокрема у переднього.
Супергабарит
Будь-якому водієві нехай рідко, але доводиться перевозити щось явно негабаритне, наприклад побутову техніку, меблі. Зазавичай, це короткі поїздки в межах населеного пункту. Але навіть тут можуть підстерігати небезпеки: трапляється, що громіздкий вантаж раптово перекриває огляд водієві або може пошкодити автомобіль. Тому ще перед виїздом слід переконатися, що вам чітко видно дорогу попереду і всі дзеркала заднього виду. Щоб зберегти оздоблення салону, в місцях контакту масивної поклажі з інтер’єром варто підкласти м’які речі або дрантя.