
ВГО «ВААП» відзначає 15-річчя
Автомобільна галузь здійснює на сьогодні наймасовіші пасажирські перевезення в українському транспортному господарстві. Напередодні 15-річчя заснування найбільшої автотранспортної структури нашої держави – Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників – її президент Ігор Шкіря поділився результатами проведеної роботи та планами на майбутнє.
Автомобільна галузь здійснює на сьогодні наймасовіші пасажирські перевезення в українському транспортному господарстві. Напередодні 15-річчя заснування найбільшої автотранспортної структури нашої держави – Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників – її президент Ігор Шкіря поділився результатами проведеної роботи та планами на майбутнє.
Ігорю Миколайовичу, сьогодні автомобільна складова є найбільш обговорюваною у транспортній галузі. Якими є найнагальніші проблеми у пасажирських автоперевезеннях?
Одним із резонансних і проблемних питань, що стримують розвиток автомобільного транспорту, є нелегальні перевезення. Ця проблема існує вже досить тривалий час, а постійна боротьба з нею свідчить лише про ознаки багаторічної хвороби, яку можливо подолати лише спільними зусиллями. Подібна діяльність суттєво впливає на економічний стан автоперевізників, які працюють на законних засадах та сплачують усі належні внески до бюджетів різних рівнів. Зараз нелегальні перевізники здійснюють діяльність за більш вигідних економічних умов через відсутність соціального навантаження. У переважній більшості випадків це відбувається із порушенням законодавства. У «нелегалів» відсутнє будь-яке регулювання. Вони використовують більш дешевий в експлуатації рухомий склад, що не відповідає затвердженим державою умовам перевезень на регулярних маршрутах.
Не менш тривожною є проблема компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян, оскільки механізм відшкодування витрат за пільговий проїзд, що встановлював би порядок нарахування субвенцій, існує лише на міських та приміських перевезеннях. У той же час на міжміських маршрутах перевізники змушені возити пільговиків за власний рахунок, що є важким економічним тягарем.
Нещодавно ви очолили «ВААП». За короткий час вона налагодила відносини майже з усіма органами влади. Як вам вдалося досягти цього?
На початку червня Всеукраїнська асоціація автоперевізників стала справді загальнодержавною організацією, отримавши статус громадської. Відтепер наші основні завдання є дійсно всеукраїнськими – законотворчість, однаковий підхід до проведення конкурсів, оновлення рухомого складу, компенсації витрат за перевезення пільгових категорій громадян тощо. Одним словом – те, про що раніше всі багато говорили, але вирішувати не було кому. Сьогодні ВГО «ВААП» – це вертикальна структура із центром у Києві.
Ви – радник прем’єр-міністра України Миколи Азарова з питань транспорту. Про які результати та перспективи вашої роботи вже можна говорити?
Можна з впевненістю говорити про те, що тема транспорту стає все більш обговорюваною у коридорах влади. Цього не було 3–5 років тому. Саме активність ВГО «ВААП» протягом останніх кількох місяців відіграла неабияку роль у зацікавленості влади проблемами автогалузі. Я вважаю, що ми свою місію виконуємо.
Микола Янович дослухається до думки громадських об’єднань? Вона є важливою для прем’єра?
Нинішній прем’єр-міністр прислухається. Асоціація веде активну роботу з Мінінфраструктури, з Департаментом автотранспорту, з Укртрансінспекцією, яка напряму підпорядкована Кабінету міністрів. Чим авторитетніша та професійніша організація, тим більше їй довіряють у владних коридорах. Як приклад можна навести «АсМАП». Вона вже багато років є одним із центрів прийняття рішень з питань, що стосуються їхньої галузі діяльності. «ВААП» до того вже наближається. Я впевнений, що вона стане ще потужнішою структурою.