В ближайшие 2 года европейские, азиатские и американские автопроизводители выпустят на рынок десятки моделей электрокаров. И часть из них точно окажется на дорогах Украины. Но, готова ли наша страна к их приему с точки зрения законодательства и инфраструктуры?
На форумі EV Forum 2018 «Електротранспорт і зарядна інфраструктура: трансформація сучасного бізнесу», що відкрився сьогодні в Києві, чиновники й учасники ринку обговорювали задовільний стан електрозарядної інфраструктури України, але скаржилися на відсутність законодавчої бази для роботи даної галузі.
Днями стало відомо, що уряд Австрії вніс пропозицію дозволити електротранспорту рухатися дорогами загального користування зі швидкістю на 30 км/год більше, ніж дозволено автомобілям на ДВЗ. Скандинавські країни розглядають варіант дозволити авто на електротязі рухатися по смугах громадського транспорту. А Рада ЄС опублікувала рекомендації всім країнам-учасницям Євросоюзу до 2030 року довести національний електроавтопарк до кількості в 35%.
До цього можна ставитися по-різному, але не розуміти того, що незабаром на дорогах України опиняться десятки тисяч електромобілів, уже неможливо. А для їх нормальної експлуатації потрібні щонайменше відповідна інфраструктура і законодавча база, яка вводила би правила для всіх учасників ринку електротранспорту.
Чи готова Україна до такого виклику, сьогодні сьогодні зясовували на Другому українському форумі EV Forum 2018.
На ньому виступив керівник експертної групи з питань цифрової інфраструктури на транспорті Міністерства інфраструктури Сафаров Фаріл Каміл огли, який розповів, що, виявляється, наша держава «не пасе задніх».
Наприклад, на сьогодні в Україні мережа електрозарядних станцій більша, ніж в загалом у Польщі та Румунії. А в Хмельницькій області спостерігається превалювання кількості зарядних колонок над кількістю зареєстрованих електромобілів.
Усе це нібито свідчить про те, що Україна готова прийняти на свої дороги величезну кількість авто на електротязі.
Спираючись на такі висновки, Мінінфраструктури України розробило амбітну стратегію розвитку ринку електромобілів до 2040 року, в якій хоче досягти неймовірних показників: щоб 75% всього вітчизняного транспорту було електричним.
Навряд чи такі плани вдасться здійснити – невідомо, чи продовжать наші законодавці пільги на ввезення електромобілів, та й поки що для більшості українців електричні авто надто дорогі. Однак Україна і справді дотепер демонструвала хороші показники.
Так, за період з 2013 до 2017 року кількість електромобілів в Україні збільшилася в 130 разів. Цей приріст триває.
Якщо на початок 2017 року електрокарів в Україні було зареєстровано близько 4300, то вже на сьогодні ця цифра зросла до 9000. Звичайно, поки це ще дуже низькі показники на душу населення.
Проблема в тому, що у нас досі не існує нормальної законодавчої бази, якою повинні керуватися гравці ринку електротранспорту. Наприклад, зараз Міністерство інфраструктури тільки працює над введенням в законодавство кодів КВЕД діяльності електрозарядних станцій. А також готує різні пропозиції законодавцям надати власникам електрокарів, дилерам автовиробників і компаніям, які створюють електрозарядні станції, пільги і преференції.