За свою более чем вековую историю компания Renault преодолела путь от небольшой семейной фирмы к мультибрендовому концерну.
На початок Другої світової війни компанія виробляла широкий асортимент продукції, що охоплювала стаціонарні силові агрегати, автобуси, легкові та вантажні автомобілі, спеціальну та військову техніку. Завдяки зусиллям Луї Рено у важкі роки окупації заводи Renault продовжили роботу. Завдяки цьому багато французьких сімей мали гроші для існування, зберігся інженерний потенціал підприємства, при цьому потай від режиму тривали розробки перспективних моделей.
У 1945 році компанію націоналізували і перетворили в державне підприємство Regie Nationale des Usines Renault (RNUR). Вже в 1946 році на автошоу в Парижі була представлена нова модель Renault 4CV, яка згодом стала першим автомобілем марки, тираж якого перевищив мільйон екземплярів. 50-ті роки ознаменувалися випуском стильної моделі Dauphine (1956) і появою комерційного фургона Estafette – першого передньопривідного автомобіля марки.
У 1961 році відбулася презентація інноваційної моделі Renault 4. Вона виявилася такою вдалою, що за неї проголосували своїми гаманцями понад 8 млн покупців у всьому світі. Важливою віхою став дебют у 1965 році на виставці в Женеві Renault 16 – першого в світі автомобіля з кузовом хетчбек.
70-ті ознаменувалися появою турбованих моторів, а з ними – низки важливих досягнень в автоспорті, зокрема першої перемоги на Гран-прі Формули 1. У 1972 році побачив світ один із бестселерів марки – знаменитий Renault 5. Автомобіль був дуже популярним – компанія продала понад 5,3 млн екземплярів цієї моделі.
1980 рік став початком світового успіху марки у сфері легких комерційних авто, коли були представлені моделі сімейств Trafic та Master першого покоління. А в 1984 році Renault випустив перший європейський мінівен Espace.
Важливі зміни відбулися в Renault у 1990 році після реорганізації, в результаті якої компанію перетворили в акціонерне товариство. Двома роками пізніше покупцям були презентовані моделі Safrane і Twingo. А гоночна команда Williams-Renault зробила переможний дубль у Формулі 1, випередивши суперників і у заліку пілотів, і в Кубку конструкторів.
У результаті приватизації в 1996 році Renault повністю став приватним підприємством, а в 1998 році відзначив свій віковий ювілей. Нове століття в його історії ознаменувалося важливою подією – 27 березня 1999 року в Токіо було укладено угоду про створення стратегічного альянсу з японською компанією Nissan. У тому самому році Renault придбав контрольний пакет (51%) акцій румунської фірми Dacia. У 2000-му частка акцій у Dacia збільшилася до 80,1%. Важливим кроком на шляху розширення впливу французів на світових ринках стало створення в 2000 році в Південній Кореї компанії Renault Samsung Motors. Ще одним серйозним успіхом стало об’єднання комерційних підрозділів Renault і Volvo, в результаті чого вдалося вийти на друге місце в світі з виробництва вантажівок.
Протягом усієї своєї історії Renault демонстрував значні успіхи у сфері проектування та інжинірингу. Наприклад, модель Laguna II (2001) стала першим в світі автомобілем, що отримав максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP.
У 2008 році Renault придбала 25% акцій Автовазу, а в квітні 2010-го керівники альянсу і німецького концерну Daimler уклали довгострокову стратегічну угоду про спільне створення силових агрегатів, легкої комерційної техніки і електромобілів. За підсумками минулого року в Європі продажі зросли на 10,2% – до 1 613 499 авто. Крім того, Renault є лідером європейського ринку електромобілів і 18-й рік поспіль посідає перше місце в сегменті комерційного транспорту.
Минулий рік став знаковим для бренду в Україні. За 15 років роботи на вітчизняному ринку компанія «Рено Україна» досягла солідних результатів завдяки широкій модельній гаммі, конкурентним цінам і розвиненій дилерській мережі. За підсумками 2015 року Renault посів перше місце на ринку України (10,1%) і захопив лідерство в сегменті комерційних авто (21,4%). Зокрема, модель Logan стала номером один в автомобільному рейтингу, а Dokker – серед комерційних авто.
У 2015 році обсяг продажу легкових автомобілів та комерційного транспорту Групи Renault на світовому рівні зріс до 2,8 млн. Отже, частка компанії на світовому ринку становить 3,3%.
Топ 5 найбільш продаваних моделей Групи Renault в 2015 році | ||||
Модель | Renault | Dacia | RSM | Загалом |
Clio | 372 062 | н.д. | – | 372 062 |
Duster | 168 900 | 162 338 | – | 331 238 |
Sandero | 141 354 | 185 358 | – | 326 712 |
Logan | 151 949 | 99 081 | – | 251 030 |
Captur/QM3 | 220 567 | н.д. | 24 559 | 245 126 |
Топ 10 основних ринків Групи Renault за підсумками продажів у 2015 році | |
Країна | Продаж, шт. |
Франція | 607 173 |
Бразилія | 181 504 |
Німеччина | 177 787 |
Турція | 162 175 |
Іспанія | 156 108 |
Італія | 154 730 |
Велика Британія | 128 269 |
Росія | 120 411 |
Алжир | 90 182 |
Бельгія+Люксембург | 82 374 |
Фото Renault