X

Скільки коштує розмитнити автомобіль з Європи (реальний досвід)

Найти и купить в Европе хорошую машину по хорошей цене – небольшая проблема. Самое «интересное» начинается с момента оформления этого самого автомобиля на украинской территории. Итак, в какую «копеечку» обойдется растаможка европейского подержанного автомобиля сегодня?

Своїм досвідом у розмитненні вживаного автомобіля з Німеччини поділилися журналісти «ДжеДАІ». Вони вже описували, як шукали уживаний автомобіль у Польщі, але знайшли прийнятний варіант все-таки в Німеччині – BMW 1-ї серії кабріолет.

У Німеччині було зібрано всі необхідні документи на машину: документ купівлі-продажу, страховий поліс, номерні знаки і техпаспорт. Але найбільша інтрига щасливого володаря новенької машини чекає на українському кордоні та місцевій митниці.

Уже на кордоні, після попередньої перевірки, інспектор направляє власника до митного брокера, який визначає суму податку. Сама послуга коштує не дорого – 9 євро. Далі, після екологічної перевірки, відбувається процедура підтвердження вартості автомобіля. Для цього митний інспектор має звірити вартість цієї моделі за базою або каталогом.

Тепер рахуємо: якщо автомобіль BMW 1-ї серії кабріолет куплено за 11 800 євро, то мито на нього становить 1218 євро. До цього потрібно додати акциз у розмірі 673 євро, і ПДВ – 2816 євро. Так, серед всіх необхідних платежів на цьому етапі, найдорожчий – якраз податок на додану вартість.

Маленький нюанс: сертифікат походження автомобіля не обов’язково отримувати у країні його придбання. У разі його відсутності, можна використати інформацію, яка міститься в паспорті автомобіля, його ідентифікаційному номері, тобто у VIN-коді.

Сам процес розмитнення багато часу не займає. Лише пара годин – і можна рухатися далі, до місця проживання. Наступний етап необхідних платежів очікує на регіональній митниці, в цьому разі – Київській. Тут доведеться платити за все: паркінг на митному майданчику – 300 грн, послуги брокера – 1500 грн, перевірка технічного стану автомобіля та перевірка його на відповідність екологічним нормам Євро-5 – плюс ще 1500 грн. Після регіональної митниці можна їхати отримувати номери і техпаспорт у Сервісний центр МВС (раніше – МРЕВ).

Під час реєстрації в сервісному центрі необхідно заплатити за номерні знаки і техпаспорт – близько 500 грн. До всього вищепереліченого необхідно додати чергову круглу суму – збір до пенсійного фонду – для нашого автомобіля в розмірі 14000.

Підбиваємо підсумки. Початкова ціна BMW 1-ї серії кабріолет в Німеччині – 11800 євро. На дорогу і проживання потрібно витратити близько 1000 євро. Номерні знаки, послуги брокера і страховка потягнуть 355 євро. Розмитнення автомобіля обійдеться в 4760 євро. Відрахування в пенсійний фонд становитимуть 480 євро, а на сертифікат відповідності та інші витрати потрібно викласти ще 100 євро. Остаточна ціна, яку доведеться заплатити за цей автомобіль мрії, становитиме 18500 євро.

Отже, вартість машини зросла на 6700 євро, що становить приблизно 50 відсотків від початкової вартості автомобіля. У чому ж вигода, якщо за ці самі гроші можна купити аналогічний уживаний автомобіль у Києві? Так, справді заощадити не вийде. Єдиний бонус, який отримає власник, це надія на те, що в Німеччині автомобіль експлуатували в більш прийнятних умовах, ніж в Україні: він їздив хорошими дорогами, заправлявся хорошим пальним і регулярно проходив ТО.

Калькулятор розмитнення автомобілів шукайте тут.