Сколько же электробусов полной массой свыше 8 т было продано в странах Западной Европы и в Польше, и какие марки были наиболее популярны в период с 2012 по 2019 гг.
Європейський ринок електробусів розвивається з неймовірною швидкістю, а тому фахівці CME Solutions вирішили проаналізувати його за останні кілька років. Одразу відзначимо, що йдеться про електробуси повною масою понад 8 т, реалізовані в країнах Західної Європи і в Польщі в період з 2012 до 2019 рр.
Отже, почнемо з того, що за 9 років на зазначених вище ринках було продано 3025 електробусів. І що важливо, більше половини реєстрацій —1687 припало на 2019 рік, що свідчить про те, що попит швидко зростає.
Із 3025 проданих електробусів 726 машин або 24% від загального числа реєстрацій припало на Нідерланди. Далі йде Франція — 368 од. (12,2%), а за нею Велика Британія — 322 од. (10,6%), з якою практично зрівнялася Німеччина — 321 од. Замикає п’ятірку лідерів Швеція з показником 235 од. (7,8%). Далі до рейтингу потрапила Польща — 197 од. (6,5%), Норвегія — 173 од. (5,7%), Іспанія — 148 од. (4,9%) та Італія — 122 од. (4,0%). В інших країнах продаж був незначним і сумарно становив менше 100 електробусів.
Тепер переходимо до марок. За підсумками періоду 2012-2019 рр. у лідерах продажу були електробуси голландського виробника VDL Bus & Coach — 668 машин, що становить 22,1% ринку. На другому місці китайський BYD, який має в Європі два складальних заводи — 407 од. (13,5%). Однак до цього числа слід додати ще 238 шасі (7,9%), поставлені на ринок Великої Британії для місцевого автобусного виробника Alexander Dennis. У підсумку китайців відділяє від лідерів лише 23 машини. Щодо третього місця, то його впевнено займає польський Solaris — 326 од. (10,8%).
Далі назвемо виробників, кожен з яких реалізував понад 100 електробусів. Це Irizar — 188 од. (6,2%), Volvo — 180 од. (6,0%), а також китайський Yutong – 172 од. (5,7%), який випередив Mercedes-Benz — 149 од. (4,9%). Завершує рейтинг голландський виробник Ebusco з показником 135 од. (4,5%).
Якщо говорити про лідерів продажу 2019 року, то тут трійка лідерів залишилася колишньою: на першому місці VDL Bus & Coach, на другому — BYD і на третьому — Solaris. Далі місця розподілилися так: Volvo, Irizar, Mercedes-Benz, Yutong і Ebusco, а також електробуси інших виробників, що реалізували менше 100 од.
Зазначимо, що сьогодні всі провідні виробники автобусів Європи мають у своєму модельному ряду машини на електротязі. Звісно, вони дорожчі ніж дизельні стандарту Євро 6, проте їх окупність залежно від того чи іншого ринку перебуває в межах стандартно періоду – від 6 до 8 років. Тут слід відзначити, що оператори в багатьох країнах сподівалися на компенсацію ціни від місцевих органів влади, однак сьогодні у зв’язку з ситуацією з пандемією коронавірусу на це навряд чи можна розраховувати.
Ще до приходу COVID-19 були озвучені впевнені прогнози, що до 2030 року на електричні автобуси може припадати до 60% нових реєстрацій в Європі. Хочеться вірити, що цей оптимістичний прогноз збудеться.