В уходящем 2020 году на отечественном рынке автобусов и грузовиков наблюдался спад, остановимся подробнее на конкретных сегментах
Під час прес-конференції за підсумками роботи корпорації “Еталон” у 2020 році, яка відбулася 23 грудня в УНІАН, були озвучені цікаві дані зі статистики продажів автобусів і вантажівок за цей період.
Хоча 2020 рік ще не закінчився, проте вже можна підбити основні його підсумки в сенсі продажу комерційних автомобілів. Ось що розповів директор Торгового дому “Еталон Авто” — Вадим Шкарупін.
Почнемо з нових автобусів, яких за цей реалізовано 1160 од., що на 3-4% менше, ніж у 2019-му. На першому місці перебуває підприємство “Черкаський автобус” — із показником 305 – 310 од., що становить 27% ринку. На другому місці Мінський автозавод – 275 од., з часткою 24%. Третє місце у корпорації “Еталон” — 255-260 од. (23% ринку). Далі йдуть “ЗАЗ” і “Богдан”, А також “ПАЗ”, кожен з яких реалізував близько 75 – 80 машин.
З усього числа на малий клас припадає 775-780 машин, на середній 75 – 80. А щодо автобусів великого класу, то його на 100% зайняв МАЗ. На частку публічних закупівель припало 80%, а на комерційні — тільки 20%. Відрадно, що в 2020 році в Україні було менше зареєстровано старих автобусів – 412 од., тоді як в 2019-му цей показник становив 563 од.
Тепер перейдемо до ринку нових вантажних автомобілів. Почнемо з двох сегментів — машин повною масою 3,6-8 т і 8,1-16 т, на частку яких припало 9 950 од. Для порівняння в 2019 році було 10 864 од. Якщо говорити про вантажівки важкого класу, повною масою 16 т і вище, то тут також спад: якщо в 2019 році продано 2900 од., то в цьому році – тільки 2170 од. Щодо вживаних машин, то тут також спостерігається тенденція до зниження: 42 768 од. Проти 55 350 од. у 2019-му.
У корпорації “Еталон” виробництвом і реалізацією вантажних автомобілів займається ТОВ “БАЗТЕХСЕРВІС”. Ще в 2019 році на потужностях підприємства були розроблені і сертифіковані автомобілі повною масою 7,2 і 12 т із навісним обладнанням борт, борт-тент і фургон. Машини мають агрегатну базу Ashok Leyland стандарта Євро 5.
Як зазначив генеральний директор ТОВ “БАЗТЕХСЕРВІС” — Сергій Желевський, розроблені також два прототипи повнопривідних автомобілів Ashok Leyland, які отримали посилені мости. Ці машини підготовлені як гідна заміна давно застарілим ГАЗ-66.
Підприємство також має постійні сертифікати на шкільні автобуси а08116-20, 21, 40.41., на тролейбуси та вантажні автомобілі. “БАЗТЕХСЕРВІС” також проводить всі види гарантійних і сервісних ремонтів транспортних засобів корпорації “Еталон” і не тільки – до 500 од. на рік., а також капремонти. На території є сучасний склад з оригінальними запасними частинами для автомобілів Ashok Leyland, TATA і FAW.