Розкрито всю правду про українські страхові компанії
МТСБУ опублікувало детальні дані щодо страхових компаній, які продають поліси обов’язкового страхування відповідальності автовласників (ОСАЦВ або «автоцивілка»).
Як розшифрувати ці дані, розповідає Юрій Чуніхін, голова правління Громадської спілки «Український страховий омбудсмен»:
«Головним показником якості роботи страхових компаній є колонка №8 – середній термін виплати з дати ДТП. Якщо компанія виплачує в межах 90 днів, це означає, що стратегія розвитку компанії і внутрішні процеси налаштовані на виконання страховиком своїх зобов’язань. У такої страхової компанії можна купувати не тільки «автоцивілку», а й інші страхові продукти (КАСКО, страхування майна тощо).
Найбільш злісних порушників термінів варто остерігатися. Вони вміють продавати багато полісів, але у них немає бажання чи вміння налаштувати систему врегулювання таким чином, щоб виплачувати кошти постраждалим та клієнтам вчасно і в повному обсязі. Також затримки з виплатами пов’язані з нестачею резервів – до 40% платежів йде на комісії агентам.
Інші показники – лише статистика, вони не демонструють ставлення страховика до своїх зобов’язань. Наприклад, велика сума виплат ще не означає, що страховик добре виплачує – в певний період могли бути зроблені виплати за ДТП дво- чи трирічної давності.
Статистика скарг на страховиків на подив низька – лише 380 заяв. Страховий омбудсмен за цей самий період (6 міс. 2016 року) отримав 573 скарги.
Напрошується однозначний висновок: потрібно змінювати систему регулювання страхового ринку, інакше закон про ОСАЦВ втратить своє соціальне значення. Сьогодні ні держрегулятор Нацкомфінпослуг, ні саморегулювання страхового ринку нічого не можуть зробити з порушеннями прав постраждалих у ДТП».