Генеральный директор «Виннер Импортс Украина» Петр Рондяк во время закладки символической алюминиевой монеты на месте строительства нового концептуального автоцентра Jaguar Land Rover рассказал «Автоцентру» о перспективах развития компании на ближайшее время.
Петре, чому виникла необхідність будівництва нових концептуальних автосалонів Jaguar Land Rover?
– Це глобальний проект виробника. Компанія Jaguar Land Rover встановила нові стандарти, щоб до двох сотень концептуальних автосалонів у світі, які існують на сьогодні, додались ще близько двох тисяч, зокрема і в Україні. Вони мають бути перероблені або побудовані заново до кінця 2017 року. Україна – доволі новий ринок. Тому у нас легше буде змінити дилерську мережу відповідно до нових стандартів виробника. По-перше, компанія Jaguar Land Rover шукає партнерів, що представлятимуть не одну марку, а одразу дві. По-друге, вона вимагає будівництва нових концептуальних автоцентрів. Втім, для партнерів автовиробника це буде вигідне вкладення у майбутнє. Компанія наразі дуже перспективна. Вона інвестувала близько 13 млрд доларів у нову продукцію та заводи, розшила модельний ряд і постійно оновлює його. Наприклад, у Jaguar з`явилася лінійка SUV, а вже у 2018 році з’явиться електричний кросовер. Новий автоцентр поблизу Борисполя розрахований на експонування семи моделей кожної марки, а це вже великий модельний ряд. В регіонах будуть шоу-руми трохи меншого розміру – на 5 автомобілів для кожного бренду. Тому дилери, які працюватимуть за новими правилами, не залишаться в збитках, вони матимуть прибуток у майбутньому.
Який розмір інвестицій у нові автоцентри та коли вони окупляться?
Розмір інвестицій у наш перший концептуальний дилерський центр Jaguar Land Rover біля міжнародного аеропорту «Бориспіль» становить близько 250 млн гривень. Його окупність залежатиме від обороту, зазвичай на повернення інвестицій відраховується 3-5% від обороту компанії. Вартість цього проекту дещо вища ніж потрібно на будівництво дилерського центру в новому стандарті. Ми збільшили кошторис проекту за рахунок додаткового підземного паркінгу, кількох кімнат для клієнтів, наприклад cigar lounge, не економили на оздоблювальних матеріалах та меблях. Цей автоцентр має бути взірцем для інших дилерів Jaguar Land Rover в Україні. В інших регіонах можуть бути інші концептуальні центри, менші за розмірами, однак вони обов’язково будуть виконані за єдиними стандартами.
Серед інших інновацій нового дилерського центру ви згадали про сервісний тунель. Розкажіть про нього детальніше.
Це ноу-хау Jaguar Land Rover, яке застосовуватимуть у нових дилерських концептуальних центрах. Його суть у тому, що власник автомобіля буде заїжджати до сервісної зони та виїжджати з неї одним тунелем, прокладеним всередині будівлі дилерського центру між шоу-румом та сервісною зоною. Автомобіль прийматиме в інтерактивному рецепшині майстер-приймальник. Одна стіна тунелю буде прозорою, щоб клієнт міг спостерігати за перебігом робіт з його автомобілем. Він бачить цех ремонту, але не бере участі в ремонті авто. Після того, як автомобіль відремонтують, його віддають власнику в цьому ж закритому тунелі. І тоді він виїжджає з нього з протилежної сторони. Такі сучасні концептуальні автосервіси уже втілені у життя в деяких автосалонах Англії та Німеччини.
Цікаво, чим ще відрізнятимуться послуги в нових дилерських центрах Jaguar Land Rover?
– Власники авто преміум-класу мають відчувати особливий сервіс. Тому передбачено чимало ексклюзивних послуг. Так, вони зможуть випити чашечку кави не з кавомашини самообслуговування чи з автомата, а у спеціальному кафе, де для них працюватиме професійний баріста. Діти матимуть змогу провести час не у дитячому куточку, а у спеціальній дитячій кімнаті. Поціновувачі сигар зможуть насолодитися ними у спеціальній сигарній кімнаті зі шкіряними кріслами та класичними меблями. Все буде виконано у стилі сучасної Англії з елементами класики. Звісно будуть окремі кімнати для передання нового автомобіля клієнту, офіс фінансових послуг та інші сервіси. Зважаючи на те, що автосалон розміщено біля міжнародного аеропорту, тут буде аеропорт-сервіс, який дасть змогу клієнту залишити свою машину на обслуговування, а його завезуть у термінал та заберуть у призначений час.
Існує думка, що в Україні вже достатня кількість автосалонів для такого невеликого ринку нових автомобілів. Однак «Віннер Імпортс Україна» декларує, що найближчим часом побудує ще близько двадцяти автосалонів. Чи буде економічна доцільність їх існування?
– Так, ми маємо намір найближчим часом суттєво збільшити нашу присутність на українському авторинку. Я вірю, що працьовитий український народ, котрий обрав європейський напрямок розвитку, з часом матиме більший автомобільний ринок ніж сьогодні. Невідомо, коли він виросте, однак у тому, що цей ріст буде, ми не сумніваємося. Будівництво дилерського центру триватиме два роки, і вже за цей час може багато що змінитися. Окрім того, багато компаній пішли з автобізнесу, власники виїхали з країни або перепрофілювали свій бізнес. Компанія «Віннер Імпортс Україна» вирішила, що в цій країні буде й надалі розвивати автобізнес, тому ми займемо ті ніші, які звільнилися внаслідок кризи. І завдяки нашим новим дилерським центрам дамо українським споживачам справжній європейський сервіс. В Західній Європі чи США бути власником дилерського підприємства преміум-бренду – це дуже хороший бізнес, який оцінюється у десятки мільйонів доларів. Дилери в Одесі, Дніпрі, Харкові,Львові, які ми плануємо відкрити, будуть єдиними в регіоні (окрім Києва, де буде два-три дилера Jaguar Land Rover), тому матимуть достатньо клієнтів. Це дуже хороша інвестиція у майбутнє. Можливо, не для нашого покоління, а для наших дітей.
В Україні стають популярними електромобілі. Коли «Віннер» почне продавати електричні моделі?
– Ми не виробники автомобілів, зокрема електричних. Тому ми можемо лише лобіювати їх ввезення в Україну. За 9 місяців цього року імпортовано 144 електромобілі при загальному ринку у 40 тисяч. Ці обсяги ще незначні, але тенденцію до збільшення вже видно. Сьогодні тема електротранспорту дуже популярна серед молоді, формується попит на комерційні електрокари серед компаній, що займаються перевезеннями. Водночас збільшується кількість зарядних станцій. Один із пунктів зарядки електромобілів буде і у новому концептуальному автоцентрі Jaguar Land Rover. Тому тільки-но виробники зможуть нам запропонувати електричні моделі, ми одразу почнемо продавати їх українським споживачам. А це буде вже зовсім скоро. Наприклад, Ford декларує, що випустить 17 нових моделей з електроприводом у найближчі кілька років.
Чи правда, що ви розширюєте лінійку представлених брендів в Україні новою преміум-маркою?
– Так, 24 серпня, на День Незалежності України, ми уклали угоду з компанією Bentley та стали офіційним дилером цієї марки в Києві з зоною відповідальності на всю країну. Сьогодні триває підготовча робота для виведення бренду на ринок. Зокрема, наші фахівці проходять навчання у цього виробника. Ми вже зараз починаємо оформляти замовлення на автомобілі, а салон відкриється у березні 2017 року. Він розміщуватиметься у приміщенні мультибрендового автоцентру «Віннер Автомотів» на проспекті Степана Бандери. Найпопулярнішими, на мій погляд, будуть моделі Bentayga. Інші преміальні бренди, які не представлені в Україні (Ferrari, Lamborghini), поки що не мають SUV у своєму модельному ряду, тому на нашому ринку вони мають мало перспектив.