Такое разъяснение дала Государственная фискальная служба сразу же после вступления в силу Закона об оживлении рынка подержанных автомобилей. Перекупщики рады стараться.
Закон «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» №1389-19, що набув чинності з 1 серпня передбачає ввезення автомобіля в Україну як власником, так і іншою людиною.
«Норма цього Закону поширюється в тому разі, якщо уживаний автомобіль ввозиться на територію України не більше одного разу на рік, і щодо двох категорій осіб: тих, які ввозять легкові автомобілі для власного використання або на користь інших осіб. В інших випадках знижені ставки акцизного податку не застосовуються», – зазначив Мирослав Продан, в. о. заступника голови Держмитслужби України.
Водночас гендиректор ВААІД Олег Назаренко впевнений, що нотаріуси в Україні не виписують доручення на пригін автомобіля в нашу країну. До того ж довіреній особі доведеться заповнювати вантажну митну декларацію, а також брати в Торговій палаті країни-виробника Сертифікат походження цієї машини. А ці документи необхідно оформляти на власника автомобіля.
Крім того, згідно з домовленостями між президентом України і народними депутатами, що розробили цей закон, до документа мають увійти поправки, що унеможливлюють ввезення автомобіля за зниженими акцизами для будь-кого, крім власника. Ці поправки депутати можуть ухвалити вже у найближчі місяці, а набути чинності вони можуть через місяць-два. Тоді посередники вже не зможуть ввозити вживані автомобілі під замовлення.
А поки що бізнес на ввезення старих автомобілів тільки набирає силу. У мережі дедалі більше пропозицій про купівлю авто за кордоном: від автобусних турів у Польщу до пригону машини на замовлення до кордону, повідомляють «Вести». Про нюанси не попереджають. «Наші послуги в Польщі коштують €1 тис., у Німеччині та Франції — дорожче. Приженемо авто під кордон, оглянемо на СТО, а клієнту потрібно в’їхати в Польщу. Скинемо документи, щоб він заплатив ПДВ», — розповів посередник Дмитро.
Його колега Павло Качуровський вважає, що вигідніше користуватися послугами обізнаних людей, а не їхати самому: «Якщо українець розбирається в авто і поїде в Польщу сам, це йому обійдеться в $250. Візьме консультанта — ще $400. Якщо буде посередник, плюс $700-1200. І це якщо машина підійде з першого разу». У результаті пригнане авто буде лише на €1-1,5 тис. дешевшим за куплене в Україні, вважає Качуровський.
РОЗРАХУВАТИ ПЛАТЕЖІ З РОЗМИТНЕННЯ МОЖНА НА МИТНОМУ КАЛЬКУЛЯТОРІ САЙТА AUTOCENTRE.UA