X

Несподівана реакція ПАТ «АвтоКрАЗ» на відтермінування стандарту Євро-6

8 июня народными депутатами был принят законопроект №5624, который предусматривает перенос сроков введения стандарта экологической безопасности Евро 6 с 1 января 2018 года на 1 января 2020 года.

Як ставиться до рішення народних обранців про перенесення екологічних стандартів Євро-6 до 2020 року лідер вітчизняного автопрому – єдиний в Україні виробник вантажівок із замкнутим технологічним циклом«АвтоКрАЗ»?

Прессекретар «КрАЗу» Діна Стеганцева відповіла, що на підприємстві не поділяють ейфорії багатьох з відстрочення нового екостандарту. Серед іншого вона зазначила:
«Очевидно, що Україна втратить технологічно, оскільки сучасні технології, які є нормою для Європи, до нас так і не дійдуть. «АвтоКрАЗ» зробив величезний ривок вперед, щоб наблизитися до європейського рівня
.

Продукція ПАТ «АвтоКрАЗ»

На сьогодні автозавод провів низку важливих фінансово-витратних робіт, пов’язаних із введенням у країні з 2018 року екологічного стандарту Євро-6. Підприємство вже вклало понад півмільйона доларів у підготовку виробництва, дослідно-конструкторські та випробувальні роботи, закупівлю комплектуючих.

У автомобілів стандарту Євро-6 значно поліпшені споживчі властивості, нижча витрата пального, вища ергономіка робочого місця водія, кращої якості світлотехнічні прилади, на порядок вищі властивості безпеки водія і пасажира, вищий ресурс самого автомобіля і багато іншого, чого «КрАЗ» прагне і у що вкладає сили та гроші.

На підприємстві повністю згодні з багатьма авторитетними експертами, що від відтермінування введення Євро-6 виграють тільки імпортери уживаних іномарок, оскільки новий екостандарт ще більше обмежує вік машин, дозволених до ввезення з-за кордону і реєстрації в Україні, а також нівелює ухвалений раніше закон про безмитне ввезення уживаних іномарок 2010-2015 року випуску. На руку це і перевізникам, які отримують автомобілі з-за кордону.


По суті, Україна перетвориться на звалище уживаних автомобілів з Європи і низькосортного непотребу з Китаю, Індії тощо.
Але найважливішим, на нашу думку, є те, що перенесення на два роки введення Євро-6 завдасть великої шкоди навколишньому середовищу, оскільки норми нового стандарту передбачають суттєве зменшення шкідливих викидів оксиду азоту в атмосферу, 86% яких становлять викиди якраз вантажних авто.

До речі, виробники легкових і комерційних авто, зокрема Рено, Пежо, Єврокар, Мерседес, двома руками «за» перехід на Євро-6, оскільки ці компанії рухаються в ногу з часом, застосовуючи всі досягнення науково-технічного прогресу. Вони відзначають, що суттєвого подорожчання і складнощів із переходом на Євро-6 в Україні у них не виникне. Їх підтримують і компанії, що використовують для складання комплектуючі з ЄС, оскільки там із 1 вересня 2015 роки вже перейшли на новий екостандарт.

Вважаємо, що користі від зволікання з Євро 6 не буде. «КрАЗ», хоч це і затратно, складно і клопітно, – за високі європейські стандарти, чисте повітря, здорове покоління українців і розвиток своєї української економіки».