Корреспондент «Автоцентра» получил эксклюзивную информацию о том, что именно депутаты собираются поменять в принятом в первом чтении законопроекте номер 3251 о снижении акцизов на подержанные автомобили.
У понеділок, 16 травня, відбулося засідання робочої групи Комітету з податкової і митної політики Верховної Ради України щодо доопрацювання проекту закону номер 3251 «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних автомобілів». Нагадаємо, цей законопроект передбачає тимчасове зниження ставок акцизного податку на уживані автомобілі до рівня нових.
Стало відомо, коли депутати знизять мито на уживані автомобілі
За словами голови Комітету з податкової та митної політики ВРУ Ніни Южаніної, до робочої групи надійшло 48 пропозицій від народних депутатів щодо доопрацювання цього проекту до другого читання. Згідно з попереднім опрацюванням, профільний комітет запропонував погодитися з 28 – повністю або частково. 9 комітет запропонував відхилити, а 15 – обговорити на засіданні.
Одна з пропозицій, яку Комітет схвалив – термін дії знижених акцизів. «Автоцентру» стало відомо, що Комітет погодився із 11 пропозиціями нардепів про те, що Закон має діяти один рік – протягом 2017 року. Пропозиції деяких депутатів про зниження ставок на два роки не отримали схвалення через побоювання, що в скарбницю потрапить менше податків.
Крім того, було вирішено підтримати ті пропозиції, які забороняють ввозити автомобілі за зниженими ставками акцизу з країни-агресора або окупованої території. Зовсім заборонити ввозити звідти автомобілі не можна, але зі сплатою підвищених податків – будь ласка.
Ще одна правка, яка унеможливлює створення бізнесу на уживані автомобілі – вимога закону про те, щоб одна людина могла ввезти не більше одного вживаного автомобіля на рік за зниженими ставками, повідомляє «Автоцентр». Знову ж таки, якщо людина хоче пригнати більше – нехай ввозить за звичайними, високими ставками акцизу. Така норма унеможливить бізнес на уживаних автомобілях, проте дасть змогу тим, хто хоче купити недорогу машину з Європи, самому обрати і привезти транспортний засіб для особистого користування, вважають депутати, які взяли участь у розробці закону. Знову ж, вік українського громадянина, який ввозить собі старий легковик, не регламентується. Тому машину можна буде оформити і на дідуся, і на дитину.
Продавати уживані автомобілі стане вигідніше: Порошенко підписав законопроект 3046
Народні депутати та експерти, які беруть участь в обговоренні законопроекту № 3251, висловили бажання, щоб у нашу країну не завозили «автомотлох», а тільки моделі, що відповідають екологічним нормам «Євро-5». Водночас є побоювання, що довідки про належність легкового автомобіля до норм «Євро-5» можна буде придбати на СТО якої-небудь європейської країни, наприклад, Польщі. Тому депутати вирішили спочатку «прикрити» цю лазівку. Вони підтримали пропозиції своїх колег про те, щоб обмежити вік автомобілів, які підпадають під норму цього Закону. Згідно з інформацією гендиректора ВААІД Олега Назаренка, в Європі стандарт «Евро5» на легкові автомобілі введено з вересня 2009 року. За VIN-кодом ці автомобілі є моделями 2010 року. Тому народні депутати запропонували закріпити в Законі норму, що пільги з оподаткування акцизів матимуть тільки автомобілі, випущені не пізніше за 1 січня 2010 року. Отже, у 2017 році можна буде ввозити автомобіль віком до 7 років.
За словами Ніни Южаніної, більшість пропозицій депутатів, поданих до другого читання, стосуються змін ставок акцизів на уживані автомобілі. Наприклад, депутат Дмитро Святаш пропонує знизити ставки акцизу на старі легковики у розмірі 50% від нинішніх акцизів. Інші нардепи пропонують зменшити акцизи на всі автомобілі, крім тих, двигуни яких мають обсяг від 1,5 до 2,2 л. Автори законопроекту, нардепи Роберт Горват, Андрій Журжій та інші наполягають на тому, щоб знизити акцизи на всі уживані автомобілі до рівня нових. Ці та інші пропозиції щодо конкретних ставок буде винесено на голосування до зали парламенту на друге читання, яке відбудеться на пленарному тижні з 31 травня до 3 червня. Саме тоді буде відомим текст законопроекту, який стане Законом і діятиме протягом 2017 року.