Самые рациональные электромобили
Американці спробували з’ясувати питому вартість одного кілометра запасу ходу залежно від вартості електромобіля і його заявленого пробігу на одному заряді. Для порівняння взяли найпопулярніші електромобілі, які здебільшого вже здатні подолати понад 400 км на одній зарядці і при цьому коштують у середньому від 35000 до 40000 доларів. Щоб визначити питому вартість одного кілометра, автори експерименту просто розділили ціну того чи іншого автомобіля на запас ходу, а отримані в результаті числа порівнювали між собою. Таким чином, було сформовано своєрідний хіт-парад електрокарів, які найменше коштують у співвідношенні ціна-автономність.
Щоправда, на ринку США є один нюанс – для багатьох електромобілів держава дає можливість придбати їх зі знижкою до 7500 доларів. Самі автори на таку можливість не орієнтувалися, а брали стокові вартості з прайс-листів, тому і ми на цьому пункті сильно зупинятися не будемо.
Отже, який вигляд має п’ятірка призерів?
Найдоступніші електромобілі
5 місце – Nissan Leaf. Це найдешевша пропозиція на американському ринку електромобілів із базовою ціною в 29990 доларів. Щоправда, і запас ходу становить лише 240 км. З іншого боку, дорожча версія Leaf Plus вже здатна подолати 360 км на одній зарядці, а її ціна – 36550 доларів. І шляхом нескладних обчислень отримуємо вартість 1 км запасу ходу дорожчої версії в 162 долара.
4 місце – Kia Niro EV. Цей електромобіль із запасом ходу в 384 км є більш далекобійним, але і ціна його більша – 38500 доларів. Все-таки більший запас ходу зробив свою справу і питома ціна одного кілометра становить 161 долар, що дало змогу обійти популярний Nissan Leaf.
3 місце – Tesla Model 3. Так-так, священна Tesla не посіла перше місце, а лише третє. Зате вона пропонує великий вибір версій. Приміром, комплектація Standart Range із запасом ходу 354 км і ціною 35400 доларів лише на кілька десятих долара обігнала показник Niro, але загалом у неї такий самий показник – 161 долар. А от далекобійніша Standard Range Plus із запасом ходу в 400 км і вартістю 39490 доларів показує ще привабливішу ціну – 158 доларів. Ну і, нарешті, топова Long Range, яка проїжджає на одному «баку» 500 км і коштує 47990 доларів, демонструє ще меншу питому вартість кілометра – 155 доларів.
2 місце – Chevrolet Bolt EV із показником 154 долара за 1 км (за пробігу в 383 км і ціною в доларах). При цьому вже наступного року має вийти нова версія електрокара із запасом ходу 416 км, яка цілком може зайняти першу сходинку цього хіт-параду, але за умови, що ціна не перевищить 37100 доларів.
1 місце – Hyundai Kona Electric. Насправді, враховуючи останні успіхи цього електромобіля на ринку, його перше місце цілком очікувано. Але ви тільки подивіться, з яким результатом автомобіль його отримав: із запасом ходу 415 км і ціною 36950 доларів питома вартість кілометра становить … загалом 143 долари!
Аутсайдери
Чому б поруч із найкращими за обраним показником не уявити найгірших? Отже, перший у списку – Audi e-tron. Більше грошей – не означає більше прагматичності. При ціні 74800 доларів із пробігом 330 км ціна 1 км запасу ходу у цієї машини становить 367 доларів. Але якщо ви думаєте, що Ауді головний аутсайдер, то сильно помиляєтеся. Всі ж знають про популярні зараз електромобільчики Fiat 500e? При 135 км запасу ходу і ціні 32995 доларів, за кожен кілометр його власник заплатить 393 долари! Але якщо у разі з Audi покупець платить не стільки за запас ходу, скільки за нескінченний престиж та преміальність моделі, то за що платить покупець Fiat? За симпатичну мордочку? У будь-якому разі, до нас 500e потрапляє виключно в уживаному вигляді, а такі машини навіть на ринку США коштують вже недорого.